Tilbud på gulvvarme: Men er det en god pris?

Hej LDS

Jeg skal have lavet gulvvarme i stueplan, på mit hus fra 1976. Det drejer sig om 85m2 i Midtjylland. Jeg har fået tilbud fra en murer, der godt vil stå for processen.
Tilbuddet dækker
  • ophugning af terrændæk i 4 rum: Entre, bryggers, køkken, stue (jeg rydder selv underetagen for inventar, gulve, trappe mv.)
  • isolering (2x 70mm Kingspan TF70 (0,022W/mK), isoleringsværdi svarer til ca. 280 mm. alm. hvid) - det er en dyr isolering, til gengæld skal jeg ikke betale for undermuring af 28m skillevægge (lavet af gasbeton), da væggene kan stå på isoleringen
  • "genetablering" af rør/afløb i køkken og bryggers
  • alm. tung gulvvarme, 5 kredse inkl. rumfølere osv. (der er fjernvarme)
  • bortskaffelse af beton, grus, isolering jord, rør, radiatorer mv.
Jeg har fået oplyst en pris på 195.000 kr., og det giver ca. 2.300 kr./m2

Jeg har ingen forudsætninger for at vurdere om det er en god pris.
Kan nogle flinke LDS'ere hjælpe mig med at vurdere på tilbuddet?
Er der noget jeg har glemt at få med - eller noget jeg skal overveje at gøre anderledes?

A piller æ, a reparerer
Hej LDS Jeg skal have lavet gulvvarme i stueplan... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
For at opsummere kort:

1: Ved let gulvvarme er det vigtigt at underlaget er helt plant så ujævnheder ikke forplanter sig op gennem isoleringslaget. Det har betydning for gulvets stabiltet.

2: Vælg en isolering med trykstyrke der modsvarer gulvbelægningen. Overhold de fastsatte krav til isoleringstykkelsen, og vælg kun isoleringstype fra førende firmaer med høj troværdighed.

3: Dampspærre placeres som anbefalet af førende isoleringsfirmaer.

4: Vælg undergulv der passer til gulvbelægningen. Det gælder særlig ved hårde gulve som fliser der er sart overfor den mindste ujævnhed eller eftergivenhed.

5: Damspærre kan samtidig fungerer som radonspærre.

6: Vælg kompetente håndværkere til det nødvendige arbejde du ikke selv foretager. Du skal samtidig sikre dig at de har de nødvendige ansvarsforsikringer og eller klagenævn som alle seriøse byggefirmaer har.

7: Inden det første spadestik tages, skal du sikre dig en nøjagtig kravspecifikation foreligger. Få alt på skrift. Her kan en byggesagkyndig med fordel enten tages med på råd eller stå for udarbejdelsen af kravspecifikationen. Vælges sidstnævnte påhviler hele ansvaret ham.

Om du vælger at gå med både livrem og seler, afhænger af entreprisens omfang.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Øv maskinmester, det var ellers en god prisliste at holde  op imod. Jeg fik fat i det vigtigste, nemlig at der er meget at spare ved selv at tage fat/koordinere.

Dejligt at du deler ud af din viden Rantzau, de råd tager jeg med mig videre, uanset hvilken type gulvvarme det ender med 👍

A piller æ, a reparerer
Go' plan.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du har et velfungerende opvarmnings anlæg med  radiatorer , så er det vanvitigt at bruge så mange penge på gulvvarme , som er meget dyrere i drift , 20 % eller mere , end  væg baseret radiatorer .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 03-02-2020 20:52:22

Hvis du har et velfungerende opvarmnings anlæg med  radiatorer , så er det vanvitigt at bruge så mange penge på gulvvarme , som er meget dyrere i drift , 20 % eller mere , end  væg baseret radiatorer .

 Nu er det bare meget mere lækkert med gulvvarme og dejlige ikke-fodkolde gulve, samt radiatorer fylder og er ikke altid så kønne. 

Jeg forstår godt at han vil have gulvvarme 👍

Mvh. Christian M
 

Annonce
Sludder Karl Smart - med den holdning burde vi stadig bo i jordhuler opvarmet med åben ild. Velkommen til det 21'ende århundrede.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Til trådstarter:
Jeg er glad for det svømmende gulv i køkken. Jeg har ikke hørt knirken fra det hvorimod jeg kan høre lidt på et badeværelses gulv på 1. sal. Som er lagt på strøer og med fliser over og lavet for ca,12 år siden. Der er ikke gulvpap over varmeslanger.
knirkelyde forekommer lige når termostat kalder på varme og varer kun 10-15 sekunder. Og det hører jeg kun når jeg ligger i sengen i værelse ved siden af og ikke kan falde i søvn. Jeg vågner ikke ved det eller sådan.
I køkken er der sjældent så stille at det eventuelt ville kunne høres.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Dejligt konkret Erik, jeg er meget mindre bekymret nu. Tak.
Fruen og jeg har drøftet det, og vi er umiddelbart mest tilhængere af let gulvvarme.. tænk så hurtigt det kan ændre sig med gode argumenter og beskrivelser fra nogle der har stået i det selv 😃
Det helt store plus her er, at det er meget mere jeg kan gøre selv: Så prisen bliver mindre, og jeg ved hvad jeg får (ja, på godt og ondt).

A piller æ, a reparerer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis