Lavt vandtryk bruser

Hejsa 😊

  Kan et brusearmatur godt gĂ„ i stykker? NĂ„r jeg skruer over pĂ„ varme sĂ„ falder trykket, skruer jeg sĂ„ tilbage til kold sĂ„ bliver det lige hurtig meget tryk og sĂ„ falder det igen, men bedre end pĂ„ den varme? Det er et Damixa thermixa, vi har haft det afmonteret i forbindelse med renovering. Kan der sidde skidt eller andet deri?
19 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sansynligvis din kontraventil ved varmtvandsbeholderen "der hĂŠnger". Den er sansynligvis sammenbygget med afspĂŠrringsventilen. Det hjĂŠlper tit at lukke, og derefter Ă„bne denne ventil. Det er aflejringer i ventilen der er problemet.

SĂžren O
I blandingsbatterier sidder der en si i indgang i vĂŠg og i den varme side i termostat.

 

Tjek som Uldal siger. NÄr det er ensidigt, er det hÞjst sandsynligt kalkaflejringer inde i batteriet der er problemet. Der er altid mere kalkaflejring pÄ det varme vand end det kolde. Tag evt. batteriet helt af, fjern gummipakninger og kom hele batteriet i eddike. Hvis det er sien der er kalket til, kan du evt. starte med at fjerne kalk fra denne - eller bytte den.

Mvh Troels
De 1,2 bar du sÄ i gÄr, mon ikke det er trykket i dit varmeanlÊg (radiatorer). Trykket fra vandvÊrket skulle gerne vÊre noget hÞjere, typisk omkring 3 bar, odg det tryk kan du ikke selv Êndre.
Ventilen jeg anbefalede dig at lukke- og genÄbne er afspÊrringsventilen (kontraventilen), og den sidder i det kolde tilgangsrÞr tildin varmtvandsbeholder.
Et par billeder vil sikkert hjĂŠlpe os med at vejlede dig.

SĂžren O
Hej SĂžren

Venligst se nedenfor :) 

Du er tÊt pÄ. DesvÊre kan je ikke se detaljerne, et billede tÊttere pÄ din markering vil vÊre fint. Sidder der ikke en afspÊrringsventil ved din markering?

SĂžren O
Hej SĂžren :)
Hvad mener du med markering ? 
Den sorte streg pÄ billedet der gÄr op mod undersiden af fjernvarmeunittens hÞjre side

SĂžren O
Der er yderligere 9 indlÊg i trÄden.
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis