Lavt vandtryk bruser

Hejsa 😊

  Kan et brusearmatur godt gĂ„ i stykker? NĂ„r jeg skruer over pĂ„ varme sĂ„ falder trykket, skruer jeg sĂ„ tilbage til kold sĂ„ bliver det lige hurtig meget tryk og sĂ„ falder det igen, men bedre end pĂ„ den varme? Det er et Damixa thermixa, vi har haft det afmonteret i forbindelse med renovering. Kan der sidde skidt eller andet deri?
Hejsa 😊   Kan et brusearmatur godt gĂ„ i stykker?... Vis hele indlĂŠgget
19 svar
 FÞlg trÄden
Der er 10 indlĂŠg fĂžr dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Årh det er fordi det ligner noget jeg har markeret. Jeg tror det er en ledning der hénger der :)

Det ligner noget ala det her som sidder der

Ja, lige netop et sikkerhedsaggregat. Lige netop dette aggregat er sÄ anderledes end de fleste andre, da det er med kugleventil som afspÊrringsventil. De fleste andre er med almindelig "vandhanegreb", hvor der skal drejes nogle omgange for at lukke for vandet. Det er en sÄdan ventil hvor det kan hjÊlpe at lukke og Äbne for ventilen.

SĂžren O
Hvorfor en skal jeg dreje pĂ„ nu spĂžrger jeg nok dumt 😊
Hej SÞren :) Kan du hjÊlpe med ovenstÄende?

Det er en ventil som denne, som har indbygget kontraventil, jeg beskriver. Her kan det hjĂŠlpe pĂ„ gennemstrĂžmningen lige at lukke - og Ă„bne for ventilen. 
Ventilen er normalt sammenbygget i et "sikkerhedsaggregat" sammen med sikkerhedsventil.

SĂžren O
Annonce
Hej Nicolai. Jeg skiftede sÄdan et Damixa armatur for et par Är siden, mest fordi knappen efterhÄnden ikke var til at flytte pÄ mere. Men det havde ogsÄ en si hvor det varme vand tilsluttes som andre har vÊret inde pÄ. Her sad en masse gammelt rust og stoppede.
Nu har vi et armatur der simpelhen har en hane til varmt og en hane til koldt. Det fungerer bare. KISS princippet...
Hej igen
Det ser sÄdan her ud
PrÞv at tage et billede fra den anden side, lidt tÊttere pÄ ventilen.

SĂžren O
Jeg fandt ud af at der sad skidt inde bag filtrene :D
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis