Placering af cirkulationspumpe

Kan en brugsvand cirkulationspumpe sidde det forkerte sted på strengen?
Sagen er, at der hvor den er monteret nu synes den ikke at have den ønskede effekt.
Efter vi fik nyt badeværelse har jeg inden badeværelsets vandinstallationer monteret en cirkulationspumpe, da der er ca. 25 meter fra min gennemstrømsvandvarmer til det nye badeværelse.
Når der er et længere forbrug på det varme vand (ved bad), er det som om at varmen ikke rigtig kan følge med, og selvom der skruet helt op på blandingsbatteriet, kan man stå under vandet.
Når jeg måler temperaturen på vandet, uden et forudgående forbrug, er den på 53 grader. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du monteret kontraventil i cirkulationsledningen?

Søren O
Ja, der er monteret kontraventil i starten af ledningen, efter gennemstrømsvandvarmeren. 
Kontraventilen skal monteres på returledningen. Ellers kan du trække koldt vand retur fra din varmeveksler.

Søren O
Ja, det er vist min formulering der er skæv.. Kontraventilen er monteret på returen. Pexrøret med hvid rør er cirkulationen 

Hvor er det kolde vand tilsluttet varmeveksleren - er det ikke gennem kontraventilen? Det sikrer "blot" at der ikke strømmer vand tilbage i vanværksvandet. Det skal også sidde kontraventil på cirkulationsledningen, ellers kan det kolde vand blot løbe uden om varmeveksleren og baglæns i cirkulationsledningen.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis