Jeg håber jeg kan søge lidt gode råd her hos jer.
Jeg skal i gang med at lave nyt badeværelse i vores hus (Villa fra 1895).
Badeværelset placeres i stueetagen, der er fuld kælder under huset.
Huset har for år tilbage sat sig, hvorfor gulve og vægge ikke er i lod og vatter ..
Gulvet hælder med 10 cm, fra den ene ende af rummet til den anden, og desværre i den modsatte retning af hvor der skal være fald.
Rummet er i dag med trægulv, som så er beklædt med linoleum.
For at få plads til det nye gulv, og ikke skulle have et stort trin op i badeværelset er tanken at bryde hele gulvkonstruktionen op og starte forfra
Rummet er ca. 9m2 stort og spændet på bjælkerne er ca. 2,5 m. - afstanden c/c på bjælkerne (der hvor der er størst afstand er) 1 m.
Planen er:
*Nedrivning af eksisterende badeværelse inkl. gulv
* Fjerne nuværende træbjælker (15x15 cm)
* Ligge nye IPE120 stålbjælker op (Lagt lavere så der er plads til gulvkonstruktionen)
* Ny gulvkonstrukion bestående af: Lewis plader, gulvvarme, beton, vådrumssikring, fliser.
*Imellem IPE120 bjælkerne isoleres der ned mod kælderen, og der opsættes fibergips herunder.
1/ Lyder løsningen med opbygning med stålbjælker og efterfølgende Lewis plader fornuftigt ? eller er der bedre alternativer ?
2/ mht. gulvvarmen, tænker i så der er behov for en mini shunt eller lign. ? synes de VVS`ere jeg har adspurgt har forskellige holdninger til dette
Under tiden kommer der naturligvis flere spørgsmål som vil blive stillet herinde
Jeg håber jeg kan søge lidt gode råd her hos jer....
Vis hele indlægget