Køleskabet kan ikke komme ud...

Hej allesammen.

Vi springer direkte ind i det.
Vi købte vores hus incl. hvidevarer for lidt over 5 år siden. Nu er køleskabet ved at stå af, og vi har kraftigt brug for et nyt. Problemet er, at der i vores køkken er lavet en slags sænket bjælkeloft fastgjort på hanebjælkerne, og jeg tror køleskabet har stået i rummet mens dette er blevet lavet. Der er i hvert fald kun 4cm rest til loftet, hvilket SLET ikke er nok til at kunne vippe skabet. Så hvad gør vi nu?
Jeg går og spekuilerer om man (med en stiksav) kan skære noget at toppen eller bunden af, men er også bange for at skære ind i nogle rør med freon i. Så nu er gode råd dyre...
Er der nogen der har oplevet noget lignende, og hvordan løste i det?

På forhånd tak...

Jeg har altid ret, undtagen når jeg ikke har.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bare gå igang med stiksav der sker ikke noget farligt for dig
Christian M skrev den 02-02-2020 18:12:11

Smid lige et billede ind

6,5cm luft bliver det til..
Der er endda også skåret ud i soklen for at der kunne være plads.


 


Jeg har altid ret, undtagen når jeg ikke har.
Køl/frys kombi. Modelnummer, hvis det kan hjælpe

Jeg har altid ret, undtagen når jeg ikke har.
Den skal ikke tippes men bare trækkes ud. Er det fødderne man kan se nederst så kan den gå lige ud. Læg eventuelt et par stumper regler eller lignende som den kan lande på, så gulvet ikke får skrammer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 02-02-2020 18:37:08

Den skal ikke tippes men bare trækkes ud. Er det fødderne man kan se nederst så kan den gå lige ud. Læg eventuelt et par stumper regler eller lignende som den kan lande på, så gulvet ikke får skrammer.

 
hey tak for input. Haha. Men du misforstår.
jeg er ikke gået i gang med udbytningen endnu.
har haft det ude tidligere. Og det er når det står frit på gulvet, at der ikke er plads til at vippe det.
Plus, det kan ikke komme gennem dørene i stående tilstand. Lavt og gammelt hus. 


Jeg har altid ret, undtagen når jeg ikke har.
Jeg burde nok ha skrevet “køleskab kan ikke komme ud ... af huset” istedet.
Jeg kan sagtens få det ud på gulvet. Men der er ikke plads i højden til at tippe det. Hvilket er nødvendigt for at få det ud af huset.


Jeg har altid ret, undtagen når jeg ikke har.
Nej du burde ikke skrive anderledes det er jo ok at  det skal opklares.
Det burde da lige netop kunne gå an.
Hvis køleskab er 200 cm høj og 60 cm dyb har den et diagonalt mål på 208,6 cm  Altså 8,6 højere end ved opretstående.
Og du har 4 + 6,5 = 10,5 cm
Men ellers kan du skrue forbenene så langt ud at de falder af, så er der lidt mere at gøre med.
Det er meget svært at skære af demi længden

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 02-02-2020 19:02:40

Nej du burde ikke skrive anderledes det er jo ok at  det skal opklares.
Det burde da lige netop kunne gå an.
Hvis køleskab er 200 cm høj og 60 cm dyb har den et diagonalt mål på 208,6 cm  Altså 8,6 højere end ved opretstående.
Og du har 4 + 6,5 = 10,5 cm
Men ellers kan du skrue forbenene så langt ud at de falder af, så er der lidt mere at gøre med.
Det er meget svært at skære af demi længden

 

hm... god ide med at skrue fødderne af... Det giver forhåbentlig de sidste 2 cm... (der er kun 6,5cm frirum)... jeg ville også være ret nervøs over at skulle skære i skabet...Jeg vil prøve det med fødderne når jeg skal igang med at bygge i løbet af vinterferien... skal jo lige have det nye installeret først...
og ellers må jeg finde på noget andet.

Tak for råd allesammen...

Jeg har altid ret, undtagen når jeg ikke har.
En stiksav eller multi cutter med metal klinge, så kan du skære i det.
Det er typisk polyurethan skum eller flamingo, plast og metal plader.
Køle kredsen er lavet af kobber typisk, og selve kølegassen/mediet er isobutan (R600a), og er en natur gas.
Den er ikke giftig men brændbar.
Så hvis du går igang med at skære i det, så pas på temperaturen af/på klingen, så du ikke antænder gassen hvis du får skåret hul på køle kredsen.

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis