Overligger

Hej LDS
Jeg står med tanken om at skulle vælte en væg midt i huset så tænker der vil blive brug for en overligger
vægen er et stykke af den væg der går på langs imidten af huset.
Nogen der har et råd hvordan jeg griber opgaven an? I den end ende har jeg en skorsten som skal blive. 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Når du skriver vælte en væg  så mener du vel reelt at hele det stykke væg skel væk. Det er så ikke en overligger du skal bruge da det er betegnelsen for nogle forstærkede mursten over en døråbning.
Du kan måske fjerne væggen uden videre, hvis der er tale om selvbærende gitterspær.
ELLER også skal du have en bærende bjælke ind i konstruktionen, hvis denne langs gående væg er bærende. Det vil den typisk være ved ældre konstruktioner af gitterspær eller ved udnyttet overetage. Er der støbt mellemdæk så skal man også være påpasselig
Jeg ser træer uden for vindue, du skriver midt i huset og der er skorsten så du bor nok ikke i lejlighed med flere etager over for så skal der helt andre beregninger til.
Så for at svare på det kan du se at der skal en hel del flere oplysninger frem.
Har du oprindelige tegninger f.eks. snittegninger, kan du tage billeder af gitterspær så vil det give mere præcise råd.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis