Renovering af kældervægge

Hej.

Jeg skal i gang med at renovere min kælder. Lige nu er der nogle pudsede vægge, nogle er tapetserede og nogle er monteret med træpaneler. Jeg vil have alt ned og ende med et ensartet resultat.

Kælderen er ret tør. Der er efter tidligere ejers udsagn dræn om huset. 

Min plan er at spartle/filtse væggene med diffusionsåben Skalflex Hæftemørtel og male med diffusionsåben Skalcem 100. Er det en fornuftig plan? Eller er det muligt/nødvendigt at bruge glasfilt for at øge styrken?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glasfilt er mest for at få en lækkert overflade. Hvis du kan leve med en pudset væg så gør bare det.

Og hvis der er dræn så er der ikke store krav til produkterne du kan sagtens bruge helt almindelig pudsemørtel som du selv blander med cement istedet for dyre specialprodukter

Du kan sagtens male med skalcem men den slags er ikke særlig vaskbart. Så når du nu har dræn ville jeg nok bruge en "diffusionsåben" akrylmaling. Det er både nemmere at få et ensartet resultat når du maler og det er nemmere at holde bagefter 

Ask
Tak for input. Så kan jeg nøjes med en pudsemørtel. Jeg er dog ikke hooked på akrylmaling, men jeg vil prøve at læse op på det. Vi har ikke stort behov for at kunne vaske væggene af. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Jeg har silikatmaling i min kælder (der ikke har dræn). Det var kun for at du var klar over faldgrubene. Akrylmaling er blevet populært blandt andet fordi det er super nemt at arbejde med 


Ask
Tak, det er også dejligt at have forskellige muligheder i tankerne 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også