Isolering under gulv

Jeg er i gang med at renovere et hus fra 1970 og vil lige sikre mig at isolering under gulvet er udført korrekt  Der er beton terrændæk som er uisoleret, 50mm Rockwool mellem gulvstrøer, dampspærre fastgjort på strøer, 22mm spånplade. Ovenpå dette har jeg lagt Roth compact gulvvarme fordelingsplader 24/16, no noise underlag med dampspærre og til slut trægulv. Jeg har bare hørt så mange skræk historie om skimmelsvamp og andre problemer. Derfor vil hører jer herinde om jeg har gjort det rigtigt.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fugtspærre bør lægges på beton, inden strøer og isolering, da dens formål er at spærre for at evt fugt fra betonen trænger op i konstruktionen. 
Hvis det er gammel beton så afgiver det ikke fugt længere så på den led kan du være ganske rolig.
Men generelt er det jo lidt sent at spørge om gode råd når det er lavet.
Men jeg synes næsten det er uanstændig at køre med gulvvarme og så kun 50 mm isolering ned imod jorden. Gulvet bliver alligevel omkring 30 grader varmt så der vil ryge en del af varme pengene den vej nedad.
Du skriver 50 mm isolering men tegning viser 75 mm og et hulrum. Hvad skal denne hulrum gøre godt for.
Normalt siger man 300 - 350 mm flamingo afhængig af typen. Så kan man have guldstrøer, svømmende guld eller beton over.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lyder som en dyr gulvvarme regning med den mængde isolering 

Mvh. Christian M
 

50mm isolering og gulvvarme, ja det er da en hjælp til global opvarmning. når huset skal sælges skal det nok få en notering der kan skræmme købere væk..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis