Pris for klinkearbejde på badeværelse

Hej Alle.

Ved godt dette er utroligt svært at svare på - nemlig om hvad 1 m2 klinker ca. koster at lægge på et badeværelse. Egentligt er dette indlæg ikke ment på hvad arbejde osv. der ligger i at lægge klinker - men måske mest prisen herpå og hvad der egentligt er rimeligt.

Jeg tænkte undervejs i mit projekt at jeg ville nappe 2 tilbud på at få lagt klinker da mit ben ikke er super glad for at kravle på et gulv.

Gulvet er støbt med fald mod afløb - er pænt og jævnt over det hele og egentligt et ret ordinært 4 kantet rum. Ialt skal der lægges/opsættes ca. 16 kvm klinker incl klinkerne på væggene i brusekabine.
Der er er ikke noget specielt at tage højde for og rummet er klar til at gå til. Begge murere har været og se rummet og begge siger god for at der kan lægges 60x60 klinker heri uden yderligere foranstaltninger. Det skal nævnes at der kun er et afløb (linjeafløb) og gulvet har fald herimod - ydermere er der ikke efterspurgt nogle fancy løsninger med mønster, mosaik eller lignende - ordinære 60 x 60 klinker på væggene og på gulvet.

Begge tilbud som skrives nedenstående er altså uden fliser:

Første tilbud fra første murer lyder på 16000 excl moms - 20.000 incl moms. Her er der ingen vådrumssikring i - da planen egentligt var at jeg selv skulle lave det grundet noget opmuring.

Andet tilbud fra den anden murer er på 19000 excl moms - altså 23.750 incl moms. Dette er dog incl. vådrumssikring.

Jeg har selv handlet meget i byggemarkeder og synes egentligt også selv jeg har hænderne og fornuften skruet rigtigt på. Men her er det desværre ikke hænderne men helbredet som lidt bestemmer - men fornuften siger dog lidt noget andet. For mit vedkommende handler det heller ikke om at spare f.eks. 20.000 kr - men jeg må ærlig indrømme at jeg simpelthen ikke kan få det banket ind i mit hovedet hvordan klinkearbejde på et badeværelses gulv overhovedet kan nærme sig lidt over 1300 kr/m2 når man tager i betragtning at jeg selv levere fliserne.

Jeg har "ustyrligt" gode priser, synes jeg selv, i den lokale tømmerhandel - så jeg ved præcis hvad vådrumssikring, bånd, manchetter, fleksibel fliseklæber, kiler, fuge osv. koster. Og må ærligt indrømme at jeg ikke får det til mange kroner. Ved selvfølgelig også godt at 60x60 klinker ikke bare er noget man "smider" på gulvet og slår hjernen fra. Men lad os antage der er for 4500 kr. i materialer - og 500 kr. i timen - så vil det tage 37 timer at lave badeværelset. Det er 0,46 kvm i timen incl. vådrumssikring - det kan jeg ikke helt få til at passe.

Jeg er indforstået med at folk skal drive en forretning - meeeennnn....

Hvad tænker I?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flisearbejde sker i flere etaper.
Vådrumssikring af 2 omgange med 1 dag imellem.
fliser på væg incl. tilskæring. excl. kant rundt ved gulvet
så gulvfliser og først dagen efter kan man lave kanten rundt ved gulvet.
Fugning og rensning
og så dagen efter gummifuge i hjørner.
Og ja jeg synes også det lyder af lidt meget men da tilbuddene er ret ens så må det være prisen.
Jeg ved ikke lige hvor du har de 500 kr/timen fra. En tømrer koster med moms 5000,00 kr om dagen her i Jylland.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den størrelse klinker er ikke nemme at lægge. Der er meget tørretid, så arbejdet skal udføres over flere dage = mere kørsel til/fra arbejdsstedet. Hvis du selv leverer materialerne, mister håndværkeren noget fortjeneste her, hvorfor priserne oftest justeres lidt derefter. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej
Hvad fik du endt med i pris ?
Vi har fået et tilbud på 19.000kr eks moms. for 26m2, 60x60 klinker.
Inkl. vådrumssikring.
Vi har selv fuge, lister og klinker. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis