Kæber på spændpatron (3jaw Chuck)

Købte en drejebænk fra 1920’erne hvor der var en 3jaw Chuck med.Problemet med den er at klørerne er blevet drejet næsten helt ned til selve korpusset ,undtagen helt inde ved centrum af kloen.det er en 3” record .Har nogle af jer prøvet at forhøje disse kløer,så det bagerste af kløerne kommer op over selve korpusset ?Jeg mener påskrue et stykke stål,så jeg beholder fortandning af kloen.At skaffe nye klør til en gl 3klo er nok ikke let.Efter hvad jeg kan se,står der original todi eller todo på 3kloen

J.J.Larsen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Johnny
Hvis der er drejet i kløerne, tyder det jo på at de ikke er hærdede og så er der jo ikke noget i vejen for at montere nye klør oven på de gamle. Så kan du lave en not og skære gevind til de bløde bakker.
Der er mange udbydere af hårde og bløde bakker til centrerpatroner. dreje.dk har et utal af varianter. Record patroner er et velkendt mærke, så det skulle da ikke undre mig om du stadig kan finde klør der passer.
På moderne centrerpatroner er det meget alm. at montere kløerne i grundholdere og herfra skifte mellem forskellige hærdede og bløde klør.
Jeg søgte lige på bløde klør til centrerpatron på Google. Så kommer der mange bud og billeder af hvordan todelte klør ser ud.

Venlig hilsen Johnny

Johnny cnc
Tak for dit råd Johnny,jeg vil prøve at google

J.J.Larsen
Hej Jens hurtig til at hjælpe,som sædvanlig tak Det må vil være halvhårde klør da man har drejet på dem jeg vil prøve at file lidt på dem,og søge på nettet efter nogle klør til påskruning oven på de gamle,eller lave dem selv.hvad er bedst at lave dem af

J.J.Larsen
De har nok kun været insatshærdede, når den hårde skal er brudt, er de blødere indeni.
Hvis du ikke vil hærde det du skruer på, er materialet valget ikke kritisk.
Vil du hærde dem, skal stålet jo indeholde en vis mænge kulstof.

Eller som Johnny CNC foreslår.
Er de gamle kløer til at bearbejde, kunne du lave dem om til grundbakker, og så lave forskellige sæt klør, som du kan skifte mellem.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis