Bryggers - højde på gulvafløb og purus forhøjelsesramme

Hejsa,

Vi er igang med at renovere vores bryggers. Det ser ud til, at vores gulvafløb er sat en anelse for langt nede. Vi har derfor kigget på en Purus forhøjelsesramme, men er i tvivl om hvordan vi skal bruge den på vores afløb.

Planen er at vi skal have fliser i bryggers. Men vi har endnu ikke bestemt os for en flise endnu.

Er der nogen som har nogle gode råd?

Se vedhæftede billeder.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En Purus forhøjelsesramme er kun godkendt et til brug sammen med et Purus afløb.
Ved ikke om der findes et tilsvarende til et Blucher afløb. Men hvis der er det sådan et der skal bruges. 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Velkommen på lds.
Jeg har slået nummeret op på Bluchers hjemmeside, monterings anvisning Square LINK . Der vises at overdel kan hæves, så mon ikke i bare skal vrikke lidt med den. Eventuelt banke den lidt ned, så overdel går løs i betonen.
Men jeg synes faktisk den tilsyneladende er i rigtige højde da den skal være ca. 1 - 2 mm under flise overkant.
I skal så have vandlås monteret i også.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay. Det giver lidt ro i sjælen.Fandt også lige den installations vejledning.  Men umiddelbart virker den urokkelig. Måske skal der bare hakkes lidt beton væk fra siderne? 
Underdelen den yderste runde skal sidde fast. du skal nok hugge ind under den  firkantede så 1 cm beton går løs. Du kan eventuelt kigge på målskema LINK


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har lige slået EAN nr op. Den vi har, er uden justerbart. Typisk. Nå. Måske et fjollet spørgsmål, men hvor meget fliselim skal man ligge i tykkelse?
Annonce
Jeg kiggede kun på Blucher nr. Prøv at ringe til dem og høre om de er en løsning.
Hvis gulvet er meget plant ( med fald naturligvis ) så fylder fliselim typisk et par mm.
Men igen det gør ikke noget at rist er et stykke under fliser. Der laves typisk en silicone fuge og denne kan sagtens være lidt skrå.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay. Det lyder som en meget acceptabel løsning. Vi blev bare noget nervøse over, at en mand i stark, sagde vi skulle bruge en forhøjelsesramme.

Ift. vådrumssikring, skal der laves sådan noget i et bryggers?
Jeg undlod med vilje ikke at bringe det på bane.
Det skulle der sådan set, for med afløb får det betegnelsen vådrum. Så er vi tilbage til afløbet for så dur denne ikke. Det skulle være den type som har en 50 mm kant som vådrumssikring kan hæfte på.
ØV nå ødelagde vi lige din nattesøvn. .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Pokkers også! Jamen, er det et vådrum KUN fordi at der er et gulvafløb? Eller betegnes vådrum som - et rum med gulvafløb til bad osv? Hvornår er det efter loven et vådrum? Og er der andre regler ift renovering?

Og lige t tillægsspørgsmål - hvorfor findes sådan et slags afløb så? Det vi har,hvis det ikke kan bruges til vådrumssikring?
Prøv lige at læse denne lille definition på vådrum. Jeg ved godt det er fra gulv branchen, men det fortæller i korte træk hvad vådrum er. LINK
Hvorfor finde sådan afløb så. Ja det kunne jo bruges udenfor, i en kælderskakt eller mange andre steder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis