Spær/rem for dobbelt carport

Jeg er ved at planlægge en ny carport med skur, som vist på vedhæftede billede (der mangler lige et par søjler). I følge Palsgaards tabel for plankespær skal jeg bruge 45x270mm for et spænd på 5,5 meter.
Er det ok at bruge plankespær både som spær og rem som jeg har tegnet?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder voldsomt, jeg har 195x45 spær i cc 50. på min carport, og der er et spænd på 5,80 meter. 
Hold dig til Palsgaards tabel.

Godt nok går vi måske mod varmere tiden.
Vi kan stadig risikerer et kraftigt snevejr, alt andet lige, nok mere våd sne pga. klimaforandringer.
Braser dit tag sammen pga. en kraftig snedrive, skal du nok ikke regne med at forsikringen vil dække, pga. kraftig underdimensionering af taget.
GSH skrev den 30-01-2020 13:38:50

Hold dig til Palsgaards tabel.

Godt nok går vi måske mod varmere tiden.
Vi kan stadig risikerer et kraftigt snevejr, alt andet lige, nok mere våd sne pga. klimaforandringer.
Braser dit tag sammen pga. en kraftig snedrive, skal du nok ikke regne med at forsikringen vil dække, pga. kraftig underdimensionering af taget.

Sidste gang vi havde kraftig sne og meget våd sne, da mange træet brækkede grene af under vægten, der knækkede min kollegas stålcarport sammen, min stod fint :)

Det skal siges at jeg bare fulgte den her vejledning. Model cl141. de har vel trods alt solgt nogen carporte hen over årene..
http://www.j-a.dk/Standard_CL.html
På 10. År levet mit redskabsskur på 35 kvm endnu. Med 45x195 i frit svæv over 6 meter. Ingen nedbøjning. 7˚ hældning stålplader med underdug.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis