Maling loft - fuldstændig smadret

Vi ahr af to omgange sprøjtemalet loftet og efter 1 gang så det skide godt ud men manglede lige at dække helt.  Det gjorde vi så igår og det spillede bare.

Her til morgen er jeg så kommet om til synet af det her:

Hvor er det bare ærgerligt. :( Hvad kan det komme af?

Der har ikke været varme på nedenunder men har holdt en 10grader ca.
1 lag maling har været Dyrup glans 10 derefter RAW glans 2.
Det er sprøjtet med Wagner Control pro 250m og første lag så bare rigtig godt ud og tørede også godt.    2 lag her er bare krakkeleret over natten og nogle steder endda ikke tør. Virker helt absurt.

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at kunne sige det med sikkerhed, tror jeg der kan være 2 forklaringer.
1. Det underlæggene maling er ikke hærdet. Det har været overflade støvtør men ikke hærdet, og det næste lag "opløser" det første.
2. Alt for tykt lag som nummer 2.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tqk for svaret.

Jeg tror måske det er den sidste. Troede egentlig ikke det var muligt når det blev sprøjtet på, men så blev jeg da klogere.

Slibe lortet, spartle igen, så prøver vi igen igen

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Varme på! Lav temperatur betyder også ringere viskositet i malingen + bindemidlet har sværere ved at hæfte og hærde.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det jeg kender til sprøjtemaling blev der sprøjtet "vådt i vådt". Jeg har tidligere malet entreprenørmaskiner med 2-komponent maling. Lige fra grunder, lag og klarlak, blev det sprøjtet "vådt i vådt", så det hele blev sprøjtet på et par timer.

Søren O
Varme på og slib ned. Så ruller du næste gang

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvordan var det oprindelige lag rengjort? det ligner det som er set mange gange før i tiden hvor loftet var malet med det såkaldte mosfarve. Det kunne ikke bære plastmaling, men skulle vaskes helt ned,

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er malet en gang med dyrup glans10 og det så rigtig godt ud da det var tørt.
2 lag er RAW glans 2 fra stark. Først der krakelerede det under tøring

 

Er de 2 malingstyper kompatible? 

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 31-01-2020 09:43:54

Er de 2 malingstyper kompatible? 

 Pas. 

Burde være samme type maling

 

kovas skrev den 31-01-2020 08:50:52

Hvordan var det oprindelige lag rengjort? det ligner det som er set mange gange før i tiden hvor loftet var malet med det såkaldte mosfarve. Det kunne ikke bære plastmaling, men skulle vaskes helt ned,

 Det er helt nye knauf gips plader.

Tror jeg er kommet frem til at laget har været for tykt kombineret med manglende varme på


 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også