Bosch Novotronic W867 vaskemaskine (vandtilløb)

Maskinen stopper med blinkende vandtilløb lampe. Jeg har renset begge filtre i tilløbsslangen. Når det sker, drejer jeg frem til skylning, og så kører dette program færdigt.
Det virker som om den ikke tager vand ind tilstrækkelig hurtigt. Vandtrykket er som det skal være.
Jeg oplevede en underlig ting efter at jeg havde renset filtrene. Den tog slet ikke vand ind. Så tog jeg filteret i selve maskinens vandtilløb ud og satte det ind igen, og nu kom der vand ind. At filteret blev taget ud og sat ind igen, burde ikke gøre nogen forskel, men derimod at vandtrykket på yderside af tilgangsventil forsvinder og sat til igen, kunne måske være forskellen.
Er der nogen der har en ide om, hvad problemet kan være ?
Hvis der er gået ged i programmerne, kan man så resette hele systemet. Hvis ja, hvordan gøres det så ?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske et problem med waterblock...........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hvad siger erfaringerne med magnetventiler. Kan man forestille sig, at en sådan ventil kun åbner halvt, så der ikke kommer nok vand igennem ?
Waterblock eller aquastop sidder på vandslangen for at begrændse vandskade hvis slangen er defekt.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er ikke aquastop på vandslangen og selve slangen er ikke defekt så det kan ikke være det der er problemet.
Annonce
jeg er 99,9 % sikker på at det er din vandventil der er defekt og ikke åbner som den skal
Jeg prøver at finde en magnetventil. Så må vi se om det hjælper :-)
Nu har jeg fundet årsagen, tror jeg. For at være sikker på at vandtrykket var ok, satte jeg fødeslangen ned i en spand og åbnede for vandhanen. Der var fuld tryk på, MEEENN så åbnede jeg helt for vandhanen, og nu faldt vandtrykket temmelig kraftigt. Det har jeg aldrig været ude for. Løsning var så, at åbne fuldt for hanen, og derefter dreje hanen godt en omgang tilbage. De tre sidste vaske har kørt upåklageligt. Tak til dem der har forsøgt at hjælpe mig :-)
Det kender jeg godt , du skal bare udskifte pakningen inde i hanen

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis