Nedgravet olietank - ikke korrekt sløjfet

Vi er igang med at grave i forhaven og i den forbindelse har jeg bedt entreprenør om at grave olietanken fri.
Tanken skulle af tidligere ejer være sløjfet i 2015 og det er der attest på. Her står rør skulle være afmonteret og udluftning fjernet - det kan vi konstatere ikke er virkeligheden.

Vi har i købsaftalen IKKE overtaget ansvar for tanken, så ansvaret er hos sælger.

Hvad ville I gøre? Advokat på med det samme, henvende sig til sælger, henvende sig til firmaet der har stået for sløfningen eller noget helt tredje?

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok bare selv sløjfe de rør hvis det er det eneste der mangler, men vil du have tanken fjernet, er det vel lige meget med de rør?

Men ellers fat i sælger eller firmaet der sløjfede tanken.

Vi prøver igen, i morgen --
Okay. Spørgsmålet er også lidt på “forkant”, i tilfælde af tanken skulle vise sig ikke at være tømt... Og det ved jeg heller ikke, om jeg nu skal give mig i kast med at undersøge.

Aftalen med entreprenør er at han graver den op - jeg får den selv åbnet og bortskaffet.

Måske det nemmeste i første omgang er at kontakte firmaet der sløjfede den - sælger er ikke til at snakke med og har ikke en rød reje at rutte med :)

Jeg er sådan set bare interesseret i at komme af med den så let og ukompliceret som muligt.

Nuværende status:


 

Det ligner en glasfibertank med indstøbte gevindmuffer.
Den kunne efter rengøring være rigtig god som regnvandstank.

Søren O
Søren O skrev den 28-01-2020 22:04:18

Det ligner en glasfibertank med indstøbte gevindmuffer.
Den kunne efter rengøring være rigtig god som regnvandstank.

 Du har bestemt ret - “desværre” var pointen med øvelsen at få den tank væk fra grunden, ud af BBR :)

... og væk er den nu. Alt så fint ud :)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis