Vaskemaskine skrottes el. Rep?

Købte for lige godt 2 år siden (Tror jeg - kan ikke finde kvittering), så der er nok ikke garanti mere, en Blomberg BWG474W0 vaskemaskine. Her i aftes ville den ikke smide vandet ud og kører langsomt under centrfugeringen uden at komme op i høj hastighed. Samtidig Lyder der en kværnende / knasende lyd, som im nogle plasttandhjul kører imod hinanden uden at få fat,  nede i højre side lige ovenover lågen ind til filteret. Jeg har forsøgt at tømme maskinen via udledningsslangen ved filteret, men der kommer ikke vand ud.  Så har jeg forsøgt at løsne filteret forsigtigt... og der kom vand ud,  så jeg skyndte at spænde den igen.  HHvad er der mon galt, og kan det svare sig at få lavet.  Maskinen kostede vist ca  2500 kr  I sin tid.
Mvh. Michael
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
medmindre du tager fejl af produktnummeret - så forstår jeg ikke den indkøbspris du sætter (jeg undrede mig over den lave pris på en Blomberg - derfor har jeg lige søgt).. - den står til ca. 6.000,- billigst på nettet nu?
Tror du ikke bare, at du skulle lede lidt efter den kvittering?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
njord skrev den 28-01-2020 08:40:27

Løsn nu det filter og få vandet ud af maskinen. Check filterhus og pumpe. Der er masser af plast dele her og det kan være en ret simpel fejl som en smadret vinde eller noget der fylder et hul osv......

 Prisen er jeg 100% sikker på. Det var en udstillingsmodel den sidste ...under et udsalg.

#Njord
Kan det også bare være det, når den slet ikke kommer op i omdrejninger/ centrifugerer....men kun kører lige så stille rundt ? + alt det larm/knasen??
Mvh.
Michael
Den kommer ikke op i omdrejninger da vasketøjet sikkert er supervådt og laver en ubalance. Jeg tror du har en fin chance for det handler om en smadret pumpe.. og når der detekteres vand ved centrifugeringen, så vil pumpen starte.

MVH Njord
njord skrev den 28-01-2020 10:31:58

Den kommer ikke op i omdrejninger da vasketøjet sikkert er supervådt og laver en ubalance. Jeg tror du har en fin chance for det handler om en smadret pumpe.. og når der detekteres vand ved centrifugeringen, så vil pumpen starte.
Er den let at skifte selv? El. En fagmand? Og hvad koster det ca.?

 

Annonce
Det er en lav det selv opgave.....

Og det uanset det er en ny pumpe eller du kan nøjes med en ny impeller.

Dele fåes fx hos repart.dk

MVH Njord
Af med filterhus og rens ned i denne så kører det igen. Det er et søm, skrue hårnål eller noget andet der sidder ned i pumpens propel. Den kan du se med en lommelygte ind igennem trevle filter. Når du har renset kan du bestille en udpumpe program og se om pumpens vinge kører rundt og lyden er vækuden at der kommer vand ud. .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis