For bred hjørnefuge

Hej,

Vi har haft hjælp til at lægge klinker på badeværelse. På væggene har vi valgt nogle mathvide 15x40 klinker og en fugebredde på 3mm. Men ham der har lagt klinkerne har mildest talt været for doven i sin opmåling. Ved hjørnerne er der nogle steder 8-9mm fra sidste klinke hen til overfladen på klinken om hjørnet. Det betyder jo så, at der skal bruges en ordentlig røvfuld fuge for at afslutte hjørnet, og den skal gå ca 1 cm hver vej ud fra hjørnet! Jeg er mildest talt skuffet og rådvild over det, da de andre fuger er 3mm. Men spørger man, så er svaret, at det er sådan man gør, da det skal fuges op med silikone. (Men SÅ meget???! Det kan ikke passe!)

Er der nogen her der har en idé til hvordan man får det til at være pænt og ikke så iøjnefaldende- altså så det ser ud som om det er tænkt på den måde - og ikke en klodset lappeløsning?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har du ikke lagt billeder op.. men jeg er ikke i tvivl - det er en OMMER!!
- du bliver aldrig glad, og ingen vi tro på at noget i den retning er lavet med mening..
(du har forhåbentlig fået det lavet på regning, og ikke "orange"?)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Her er et billede
Jeg havde lavet det om...

man kunne forsøge at skjule det med en liste, se f.eks.

https://www.google.dk/search?q=tile+edge+trim+inside+corner&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari

men lur mig om hjørnet ikke er så skævt, at det bliver svært at få en liste ind og sidde pænt? Og så er der også lige den lille detalje med placering af kontakten... hvorfor sidder den nærmest helt inde i hjørnet? Det gør det nærmest umuligt at skjule med liste eller bred fuge?
Det skal jo fuges med gummifuge i hjørnet. De fliser sidder ellers rigtig pænt, så du må nok vænne dig til den lidt bredere fuge i hjørnet.
Tryk på PYT KNAPPEN og glæd dig over det pæne badeværelse

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg havde lagt en gummifuge og smilet af det det ser ud til at være pænt arbejde

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg tror også det er der det ender.. en gummifuge. Vil ikke til at pille det hele ned og starte forfra.  Det må blive en lidt bred fuge.. Det ser nok ikke så slemt ud når det hele er fuget op. 
Jeg tror jeg ville have brug for en meget stor "Pyt-knap".. 
 - umiddelbart ser det andet flisearbejde "pænt" ud - men jeg skulle se hele væg-billeder med afslutninger i begge sider, som værende meget pæne/symmetriske, for at affinde mig med en hjørnefuge i det format.
Men ja, vi er jo alle forskellige, og mening og smag, kan heldigvis ikke indrammes i et facit-tegn.. 
(og hvis det er begyndelsen til en "græsk familie tragedie" - så ville jeg nok "pytte" - og lave det HELT SELV næste gang)  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis