Vand til udendørs brus

Hej folkens.

I løbet af foråret går jeg i gang med et større projekt i mit gamle sommerhus. Nu skal der sq isoleres, så det kan bruges hele året! Isoleringen sættes på udefra med ny beklædning osv. Alt det har jeg rimeligt styr på.

I øjeblikket har jeg en udendørs bruser, som forsynes med en haveslange, der er koblet på et blandingsbatteri 5-6 meter væk - det er ikke så praktisk. Jeg vil derfor gerne flytte batteriet helt hen til bruseren, men er i tvivl om, hvordan det skal gøres.Det er sikkert ikke noget, jeg selv må gøre, men jeg har mulighed for at købe MEGET billige materialer gennem mit arbejde, så det vil jeg slf. gerne udnytte.

Bruger man galv. vandrør og lægger inde i den "nye" isolerede væg, eller er man ude i noget PEX af en slags?

Håber nogen kan komme med lidt input :-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke skal ud i at grave noget ned så vil 15 mm PEX være det rigtige. Er det både varmt og koldt vand så skal begge kunne afbrydes og tømmes indenfor for frostsikring

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar 

Jeg regner ikke med at skulle grave noget ned, men håber at kunne trække PEX-rørene inde i væggen. Jeg kan heldigvis allerede nu lukke for både det kolde og varme vand indenfor  

Har lige kigget på priserne på PEX-rør, og for de få meter det drejer sig om, tror jeg, VVS'eren får lov at stå for det hele...
Det blir han også gladest for!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis