Fjerne alger på silikatmaling med højtryksrenser - kan/må man det?

Jeg har nogle belægninger på mit hvide hus, malet med silikatmaling. Har kunnet skrube det meste af visse steder, men andre steder kan jeg ikke nå (2 etagers hus). Overvejer om man kan bruge en højtryksrenser til afrensning før maling igen.
Overordnet er min plan: 1) Behandle med algefjerner, 2) Højtryksrense (?), 3) Male med silikatmaling (som der er nu).

Men såvidt jeg har set, frarådes det at bruge maskinen på porøse overflader som mursten og puds, men jeg har en ”skal” yderst, i form af silikatmalingen, og har ikke kunnet finde noget information om netop det.

Må man bruge maskinen på sådan en overflade?
Hvis ja, hvad skal der til for at det vil virke (tryk, dysse, afstand osv)?

Alle bidrag vil være værdsat :-) 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bestiller et malerfirma til det så vil de sprøjte med algefjerner, højtryksrense hele facaden og male.. Så du har allerede styr på det. Du skal self bare ikke sprøjte for tæt på muren.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Det er ikke trykket du justerer men afstanden mellem dysen og væggen. Du skal prøve dig frem og brugen den største afstand hvor belægningen lige netop kan spules af.
Tak for vejledningen, meget hjælpsomt, jeg vil jo gerne undgå at spule halv løs silikatmaling af. Men jeg kigger efter maskiner ligenu (nye og brugte) og er i tvivl om hvor meget tryk den skal kunne levere. Hvor meget skal den kunne?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også