VVS problemer med udskiftning af armatur

Hej, jeg bor i lejlighed og ville udskifte armaturet på bruseren i mit badeværelse.
Skruen til at lukke for det kolde vand var nem at dreje, men gevindet på den skrue, der lukker og åbner for det varme vand er gået i stykker.
Hvad gør jeg i sådan et tilfælde?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hullet ind i skruen passer sandsynligvis til en umbraconøge. Kan du få et armatur magen til? for de skruer er nok mest beregnet til hvis du vil skifte indmaden i hanen. Siden du bor i lejlighed så er det vel principielt værten som skal sørge for at den slags bliver udskiftet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg tror ikke der er gevind i kugleventilen, det er sikkert en unbrako og måske en 1/8 tomme.
Hvis unbrako kærven er ødelagt er der et cowboy trick:
En Torx 20 bit, det er bedst hvis den er slebet flad i enden så den er skarp, bankes ind i kærven. Det er vigtigt at bit'en holdes lige på og ikke drejes under inddrivningen, så en bitholder anbefales.
Nu skal man jo være forsigtig med at uddele cowboy trick, når man ikke ved om det er en cowboy der skal udføre dem. Så rådgivning er ikke ansvarspådragende for rådgiver. :-))
Mvh.


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
Hmm, - i mine øjne ligner det en ballofix med en "lige kærv", som som er ovre sine gode dage.
Det kan nødvendiggøre en vvs-er til udskiftning af den, medmindre du kan lukke for både varmt og koldt vand lokalt i lejligheden.
Tusind tak for cowboy-trick El-mek67!
du fortjener en cowboytoast!   
#Kathrine1990
Selv tak, altid rart med feed back fra nye fan's. 
Især når den er positiv.

"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis