Kan man slukke ovnen sådan her?

Hej alle :-)
Jeg går og undrer mig over, om det er nødvendigt at dreje begge knapper over på 0 for at slukke ovnen?
Kan jeg lade ovnens ene knap stå på 200 grader, og den anden på 0, når jeg ikke bruger den, og når jeg så skal bruge den, så skrue over på varmluft f.eks.?
Er der en der ved om det har betydning for strømforbrug og om det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt?

På forhånd mange tak
Den forvirrede (og lidt dovne) ovnbandit 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken ovn drejer det sig om.Indsæt et billede. På vores ovn er der en knap som tænder og indstiller om det skal være ovn varmluft grill osv. De forskellige indstillinger har sin egen standard temp som man så kan ændre på en anden knap, men man tænder og slukker på den samme.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Okay, jeg har desværre ikke noget billede, da jeg ikke er hjemme i øjeblikket. Men det er en helt standard el-ovn, med en drejeknap for ovnindstilling og en for temperatur.
Så er det forsvarligt ikke at slukke for temperaturdrejeknappen, når man slukker for varmluft eller over- undervarme? :)
Logisk set burde det ikke være et problem. Hvad siger manualen ?


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
“Temperaturdrejeknappen” er til termostaten. Der står ikke strøm på, når du har drejet vælgeren hen på 0.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis