Søge byggetilladelse (småbyggeri- 50kvm)

Jeg har et hus med en eksisterende muret garage på 50kvm på BBR. 
Jeg ønsker at lave én ny overdækning til mine skraldespande, lidt brænde og en trailer

Man skal jo ansøge, hvis samlet småbyggerier overstiger 50kvm, og som jeg har forstået det, er min “fri kvote” opbrugt på de 50kvm garagen er, så jeg skal ansøge før den mindre overdækning laves. 
Er det korrekt?
(Eller tæller en muret garage ikke med i de 50kvm)


Hvis du prøver - så lærer du noget
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er korrekt at du skal søge når der allerede er  50m2. Vi måtte søge for at sætte et 12m2 drivhus op.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Så er det jo ikke et tag. Inden den nyeste byggelovgivning skulle jeg osse ha godkendt en overdækket tørreplads = 6 stolper med tag over. men jeg er ret sikker på at pergola ikke tæller som tag. http://byggetilladelse.nu/regler/

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg vil mene at så længe en blivende konstruktion er overdækket f.eks. selv en hønsegård/voliere med nylon-net hvor der kan regne igennem skal der stadigvæk søges - det skulle jeg i hvert fald da vi byggede opdrætsvoliere til jagtfasaner og agerhøns i sin tid.  
Det link jeg henviste til læste jeg ikke omhyggeligt nok, det siger ikke om det er /er ikke tilladt at lave en pergola, uden byggetilladelse. Jeg kan ikke finde det nu, men mener at jeg engang så at når der ikke er fast tag på så skal der ikke søges. Men umiddelbart ser jeg 2 muligheder at lave pergolaen uden at spørge så sker der nok ikke noget ved det, eller ringe og spørge teknisk forvaltning, det koster ikke noget,

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis