Gipsloft ned!

Jeg søger gode råd eller erfaringer vedr. følgende:
Jeg ønsker at hive mit syv år gamle dobbelt lags gipsloft ned og opsætte Troldtekt istedet... Det er skruet op på en gammel 1" x2" forskalling, der sidder med ca. 30 cm. afstand. Planen er at skrue en ny 21 mm. krydsforskalling op på den gamle (som er efterskruet).
Jeg vil gerne bevare den gamle forskalling, hvorfor jeg søge et alternativ til den hårdhændede kobens-tilgang for at få de lange skruer ud... Altså, jeg vil gerne finde en måde at kunne SKRUE gipsloftet ned...? Nogle gode ideer?
Vh. Valdemar ;-)
Jeg søger gode råd eller erfaringer vedr.... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan køre med en rundsav nogle gange på langs i loftet. Den skal stilles i dybde så den kun lige næsten går igennem første lag gips.  Så er det let at komme i gang med at brække nederste lag af, og skruer vil sidde tilbage og tilgængelige. Hvis du begynder at finde skruer så er det et "helvede" at få en stjerne bits til at bide fast i dem da de er godt fyldte med spartel.
OG husk støvsuger på den sav, og måske den gamle næsten kasserede klinge da den jo vil ramme nogle skruer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik, tak for tippet!

Jeg tænker, at vi nærmer os nu :-) Pladerne skal ned (på nemmeste vis) og så må skruerne komme bagefter... Og en skamfering med en rundav kunne godt lette arbejdet! Og tanken om at få pladerne ned ved at skrue skruerne ud er nok utopisk... i det nederste lag.

Er der nogen, der har prøvet at dampe filt af? Og opløses sandspartelmasse mon ved damppåvirkning?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også