Ødelagt forskruning ved skift af bruser

Hej,

Jeg har købt en rainshower-bruser der ved opsætning kræver, at jeg skifter de allerede monterede forskruninger til blandingsbatteriet. Det nye blandingsbatteri skal tættere på væggen, så der medfulgte nogle kortere excentriske rør til montering.
Ved afmontering af de gamle forskruninger der sidder i væggen, er der intet gevind på den ene, da man kan se at der er blevet arbejdet så meget på metallet, at de 'forhøjninger' man normalt kan bruge til at spænde og løsne er helt nedslidte - og i stedet er der kun et helt rundt rør. Mit problem er derfor: Hvordan for jeg løsnet den forskruning?!

Som I kan se på billedet er der intet gevind at arbejde med, da al metal er slebet af. Jeg har undersøgt forskruningen og der er ikke lavet noget gevind eller andet på indersiden, så man kan bruge en unbrakonøgle el.

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre?
På forhånd tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En rørtang kan vel løse det? Eller har jeg misforstået problemet

Ask
Jeg vil foreslå dig og snakke med en vvser om det. Ved godt det er en gds side men du kommer nemt til at lave stor skade så tænker den smule det koster og få det lavet

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er fordi du ikke har føling nok med det. En rørtang er det rigtige svar. Husk at den også kan vendes forkert så den skrider i stedet for at bide sig fast! Og så runder den fladerne af.
Gevind har du rigeligt af, det er de runde riller. 

Elektronikteknikeren
du kan evt skrue 2 møtrikker på og så skrue på den inderste. men ved ikke om det kan ødelægge gevindet 

Du skriver at alt gevind er slidt væk, du mener nok alle takker.
Du skal have først lukket for vandet ved hoved hanen.
Så skal det gamle armatur skrues af, det er den større møtrik til venstre. Det er først nu at eksentrik kan begynde at give sig. Skal den ikke bruges mere kan rørtang sættes på gevind og den vil kunne skrues af. Skal den bruges igen må rørtangen kun røre ved de inderste 86-8 mm så gevind ikke ødelægges ude hvor det skal bruges.
Det kan være en fordel at skrue brusearmatur fast på igen med kun denne ene møtrik. Armaturet skal så sidde lidt forskudt så den anden tilslutning ikke generer Nu drejer du rørtang OG armatur samtidig så skal den give sig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis