Vaskemaskine tager hpfi relæ efter 2-3 min

Miele vaskemaskine slår hpfi relæ fra efter 2-3 min. Lige efter/imens den tager vand ind til vask.
Harprøvet at køre en kold vask, det ændrer ikke noget. Har også målt varmelegeme, ingen overgang til jord og ca 25 ohm’s modstand mellem poler. Så næppe varmelegeme fejl.
Som jeg husker vaskecykklus opstår fejl når tromlen begynder at rotere. Jeg gætter derfor på motorfejl. Men der er heller ikke overgang til jord på nogen af de iøvrigt mange ben på stik.
Motor lugter heller ikke, drejer ubesværet rundt og ser iøvrigt fin ud bortset fra lidt kulstøv. 
Er løbet lidt tør for ideer, nogen der kan skubbe i ny retning...?

Hilsner Captiva
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er varmelegemet der er gennemtæret , en klassiker som vi har haft mange tilfælde  af her..............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Prøv at tage stikben af varmelegeme, og start op. Så får du vished hvis maskinen kører lidt videre. Den kommer naturligvis ikke igennem en vask. Du kan også køre skylle program med afmonteret stik på varmelegeme. Så vil den nok gennemføre program hvis der ikke er andre fejl.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Troede egentlig det jeg selv havde testet og målt fjernede mistanke om defekt varmelegeme. Men gode forslag til kontrol, jeg checker i aften. Mange tak for jeres råd!
Har netop afmonteret de 2 stik på varmelegeme og maskinen kører nu UDEN at tage hpfi relæ
MANGE TAK! til sv elmand og Karl smart!!!

Jeg bestiller varmelegeme...og 2 støddæmpere da jeg så at de har spildt hydraulikolie fra begge 2....forklarer lidt larmende centrifugering her på det sidste
Til en anden gang du hører om dette hvor en opvaskaskine/vaskemaskine tager hpfi så er det i 99,99999 af alle tilfælde varmelegeme som har en begrænset levetid 😊
Og husk at bruge afkalksmiddel når du vasker , det forlænger varmelegemets levetid betydeligt.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis