Skur - Gulv

Hej alle,

Jeg har et 15m2 skur på punkt fundamenter, betonfliser og beklædt invendigt med krydsfiner plader.
Jeg er en anelse træt at den opstigende fugt fra beton fliserne.

Derfor overvejer jeg at pille fliserne op og grave lidt af:

Dernæst enten:

1. lægge strøer og lecakugler i mellem, plastic og lukke af med gulvbrædder/plader

eller skal jeg:

2. lægge 5-10 cm flamingo-plader og støbe betongulv ovenpå..

er der nogle gode råd fremfor den ene eller anden løsning?

Mht. økonomi så tænker jeg det er dyrest at støbe gulv (altså løsning 2)

Mvh.
Peter


Mvh.
Peter
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den enkleste løsning:
Op med fliser, ned med kraftig pvc-dug og ned med fliser igen. Så bliver jordfugten nede under dine fliser.

Søren O
uldal skrev den 26-01-2020 18:22:39

Læg en dug ud og hæng strøer op på den nederste rem på skuret. Fyld ud med Sundolitplader og læg trægulv. Husk dugen bør gå 10-15 op ad væggen.

Hej Uldahl, har flere gange set din beskrivelse af opbygning af trægulv, som jeg påtænker og gøre det på samme måde, bortset fra S150 sundulitt med tag krydsfiner direkte ovenpå. Men den ukrudtsdug du ligger i bunden, hvad før den?

Det er gammel rutine. Det koster ikke alverden og jeg vil være helt sikker på, der ikke er fugt der stiger op. Jo! Sådan en dug er porøs og lader fugt igennem, men jeg har lige haft et brædt oppe i et 35 kvm skur jeg lavede for 15 år siden. Dugen er knastør og isoleringen Som ny. netter safe than sorry. Trægulv er bare så meget rarer. Om du bruger plader eller brædder, er ligegyldigt.
Frisk skrev den 07-10-2021 06:13:00

Det er gammel rutine. Det koster ikke alverden og jeg vil være helt sikker på, der ikke er fugt der stiger op. Jo! Sådan en dug er porøs og lader fugt igennem, men jeg har lige haft et brædt oppe i et 35 kvm skur jeg lavede for 15 år siden. Dugen er knastør og isoleringen Som ny. netter safe than sorry. Trægulv er bare så meget rarer. Om du bruger plader eller brædder, er ligegyldigt.

Mange tak :) hvis der placeres strøer under pladegulv, skal man bruge nogle trykimprægnerede reglar/spær der? Der skal sokkel/fundament rundt om skuret. 

Jeps! Altid trykket som tætteste konstruktion mod omverdenen. Husk endelig flittig brug af murpap mellem træ og feks sten. Fåes i ruller.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis