Elbil strøm installation

Jeg har købt mig en e-golf. I den forbindelse skal jeg have sat en Clever ladestation op i min garage.

Garagen er 20-25m fra min hoved eltavle.

Jeg har allerede trukket strøm til min garage I en under tavle med 5x2.5mm2 forsikret med 16A i min hoved tavle. I min under tavle er sat en 13a sikring op. 

Udover nogle LED lys i garagen så trækkes der en kumme fryser på installationen jeg kender desværre ikke watt mængden.

Da e-golfen kun trækker 7,2kw under opladning svarende til 2 faser så burde der være én fase i overskud til kummefryser, lys mm.

Der vil skulle laves om så 13a sikringen ikke bruges til clever installationen men jeg formoder at den godt forsat kan bruges til kumme fryser m.m?

Er det korrekt forstået og er der andre hensyn jeg også bør tage/huske på?

vh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan se hvordan Clever beskriver installationen ag ladestationen i nedenstående link. Nogen ladestationer kræver en bestemt type HPFI afbryder foran laderen.
Opladning af elbil

fase
Tak. Desværre siger de ikke noget om selve kablet b

jeg har derfor i dag snakket med Clever og de kommer og installere et 5x4mm2 kabel. Det er deres krav og mit gamle kabel kan derfor ikke bruges.

i deres standard installation er der iøvrigt inkluderet ubegrænset længde på kablet. 
Men jeg kan se i deres betingelser at du skal sørge for at grøft er gravet 35 cm dyb m.m. hvis det skal nedgraves.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej cyberc, hvad blev din løsning? Har det samme setup som dig med kabel og undertavle. Fik sat et kombi relæ op c16.
Hansen12 skrev den 09-07-2020 21:42:06

Hej cyberc, hvad blev din løsning? Har det samme setup som dig med kabel og undertavle. Fik sat et kombi relæ op c16.

 
vores elbil kan max trække 7.2kwh så de 5x2,5mm2 var mere end nok i garagen. Der var derfor ikke brug for noget nyt kabel da det gamle kunne genbruges. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis