Lampeudtag/roset ca. Ø50mm rund.

Jeg har idag været i min søns nyindkøbte rækkehus. Og har åbnet lampeudtag, stikkontakter osv. inden maling.

Og i loftet er der nogle nedsænkede lampe udtag der er runde. Og det er fra 50-60 erne tror jeg, Diameteren er ca. 50-55 MM. Og jeg ville gerne sætte nogle nye på, da de gamle er frygtelige at montere lamper i.

Men jeg kan sgu ikke finde nogle rosetter/lampeudtag der passer. Dem der er Øx50 MM er alle firkantede. Men de har jo eksisteret en gang. Så der bør være firmaer der udbyder materialer til disse. Nogle der kan hjælpe med a fine dem?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Jeg tror ikke du kan finde nye. Er det den type med en blå plast skrue i midten til aflastning har jeg flere gange forgæves søgt efter den. Men den er nu let nok at sætte lamper op i.
Der var flere firmaer der lavede lampeudtag NES, SEKO ok LK .
Den første eksisterer ikke mere men er smeltet sammen med Lk og den anden har jeg heller ikek hørt om i mange år.
Skal du gøre dig håb om at finde noget er det hos nedbrydnings firmaer. Jeg kender til Skave nedbrydning ( æ flowsmækker ) og genbyg i kbh.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svaret. Dem der er der fungerer sådan set godt nok. Men de er meget grimme og det er voldsomt svært at isætte ledninger i dem. Det er ikke den som har en plast skrue i midten. I midten har de derimod en krog til at hænge lampen op i. Den monteres med to struer og på bagsiden ligner den et LK 50x50. Kanten er blot rund i stedet for firkantet.
Har du overvejet at skifte selv dåsen ?
Et billede af lampeudtaget ville hjælpe.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også