spots virker ikke alene eller med andre lamper

hey folkens. er ved at renovere vores bad. i den forbindelse har jeg sænket loftet lidt for at få 3 stk spot i. har trukket downlight kabel til alle spot og det er trukket direkte fra den eksisterende loftdåse. nu kommer det sjove. når jeg kører mine spots alene virker de ikke. har prøvet med en enkel og 2 og alle 4 sammen og ingen forskel. det blinker en enkelt gang og så slukker det. når jeg så sætter mine 2 væglamper op (25w) sammen med 2 spots så virker det. tager jeg så den ene pærer ud af væglampen så slukker det hele. den anden mulighed er 1 væglampe og 1 spot.

nogen der kan fortælle mig hvad der kan være galt.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er de her spot jeg bruger. med led pærer på 4.5w 
Jeg gætter på du har en dæmper på... og dæmperen er ikke bygget til LED eller den har en minimums belastning feks 20-30 W.
Hvis du fjerner dæmperen og bruger en afbryder så skulle det gerne virke...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
det er ihc. ved ikke om der er dæmper på 
Gamle IHC lampeudtag med lysdæmper har en minimumsbelastning på 20w. Mit gæt er at dine lamper i praksis trækker lidt mindre end påskrevet og derfor skal der mere til før belastningen opnås. Hvis du skal bruge lamperne særskilt er du nød til at skifte IHC udtaget til de nye som har mindre minimums belastning 

Ask
tænker det er dem der er problemmet. 
har nemlig ikke problemmer med led pærer andre steder. kun der hvor der kan dæmpes. 
Annonce
om som man kan se krøves der en minimum belastning på 40 w.... så der er 2 muligheder for at få det til at virke ordenlig enten fjerne lysdæmper eller finde en ny der kan trække led lyskilder.
den skal bare væk. har ikke brug for at dæmpe lyset 
Jeg ved ikke så meget om IHC men tror ikke du bare kan fjerne dimmeren da den jo også fubgerer som afbryder. Den skal vel udskiftes med noget andet eller også skal forbindelsen kobles til anden IHC enhed

Uanset hvad er det jo også autoriseret arbejde så ring efter en elektriker :-) 


Ask
tror det bedre kan betale sig at købe nogle 20w halogen pære. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis