Bagplade klædeskab

Goddag. Jeg har et indbygget klædeskab , dårlige materialer ligner billigt IKEA . Bagplade gået løs og man kan se den meget tynde krydsfinerplade med små søm. Jeg kan IKKE komme bagsiden fra nogle sider, hvordan kan jeg få trukket / sat pladen på plads igen ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et håndtag med sugekop/vacuum + sekundlim eller anden type lim der klæber hurtigt.

Jeg ville nok bruge en mere holdbar løsning. Der er vist ikke nogen sekund lim der hæfter på træ. Så sættes bagplade på plads med bedre søm / små skruer.
ELLER
En træliste skrues på bagbeklædning, og der kan godt bruges lidt montage lim imellem liste og bagplade. Det er bedst at bore for i træliste så skruer ikke flækker denne. Så trækker du i træliste indtil bagbeklædning er stort set på plads og skruer igennem listen ud i siden af skab.
For at tage fat i liste kan du skrue enkelte længere skruer lidt ind i denne så du har noget at tage fat i.
De små søm du kan få fat i skubber du forinden ud så de ikke generer dig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tror hans problem er, at han ikke kan komme til bag skabet og dermed ikke sætte søm eller skruer i.

Men det er jo den rigtige løsning. Tøm skabet og ryk det ud, så man kan komme til at fastgøre bagbeklædningen igen, f.eks. med søm eller skruer, som foreslået ovenfor.

Der findes små "plastdimser" der er udformet som en lille trekant. Mener de går ca. 15 mm. ud til hver side. I midten sidder en lille skrue som går ind i siden af skabssiden i 45o. Disse små trekanter er beregnet til formålet og kan monteres uden at skabet rykkes ud.

Søren O
Min løsning med en liste skulle også monteres indefra skabet. Det er nok lignende  system som de "plast dimser "

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis