Vindafstivning

Hej LDS
Jeg er i den sidste fase med at få lagt isolering på loftet, men inden jeg får de sidste 2 lag på ved jeg ikke om jeg skal have monteret noget vindafstivning / vindkryds.

I 2014 kom der nyt tag på som gik fra etanit tag til at tagpap tag med krydsfinerplader mellem spærene. Der lå nogle trækryds på spærene førhen, dem har jeg dog fjerne ved udskiftningen af isoleringen.

der bliver monteret en ny gangbro som bliver påsat spærene overfor hinanden også.

https://www.bygma.dk/globalassets/proff/inspirationssider/vindafstivning/wind-secure-vindafstivning.original_brochure.pdf  
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad menes der med krydsfiner mellem spærene? Hvis der er lagt tagkrydsfiner skruet /sømmet ned i spærene så vil de så rigeligt være vindafstivning i sig selv.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 24-01-2020 16:00:14

Hvad menes der med krydsfiner mellem spærene? Hvis der er lagt tagkrydsfiner skruet /sømmet ned i spærene så vil de så rigeligt være vindafstivning i sig selv.

 som du skriver så er det tagkrydsfiner der er sømmet fast i spærene. Der var også brædder ved tagforden fra den ene ende til den anden, skal de også være der eller må de også fjernes?

Så må du beskrive de brædder nærmere evt et billede. de kan evt være noget vindafskærmning i.ft isolering.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er den som sidder på tværs af spærene helt ude ved tagfoden
det er lidt svært med det lille billede   men umiddelbart ser det ikke ud til at være væsentligt. Men det kan være st de er der for at holde isoleringen nede. Er det udluftningshuller som er i det lodrette bræt? så må de jo ikke spærres.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

dem har jeg fjernet, det var nogen som de havde sat op i forbindelse med det nye tag. Jeg har lavet dem om til win-win undertag så luften falder op over pladerne og isoleringen så det kan ventilere efter skorsten princip
Jeg synes det ser fint ud de brætter kan ikke ha den store betydning.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 25-01-2020 10:33:30

Jeg synes det ser fint ud de brætter kan ikke ha den store betydning.

 super, det er lidt svært at vide hvad der må blive og hvad man må fjerne når det er allerførste gang man laver noget selv

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis