Hvordan får jeg garagen mere tør?

Jeg har garage og værksted, som er ret fugtigt. Så meget så hvis der opbevares ting af stof, kommer der skimmel på.

Lidt om hvordan det er bygget.

Væggene er af træ, tror det er krydsfiner plader. Taget er helt alm terasse tag (fastlock),1 lag plast. Garagen er ikke isoleret, men værkstedet har en smule isolering i væggene. Der er ingen opvarmning derude.

Nogle gange er der frost i garagen - sjældent på værkstedet, men det hænder.

Tror I det er nok at opsætte 2 badeværelses ventilatorer, med fugtmåler på? 1 i garagen og 1 på værkstedet?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næ. Først skal du have, enten termotag eller underdug. isoler Loft og vægge med 100 mm, det hjælper på at holde klarheden ude. Jeg har et skur, hvor eneste varmekilde er en lille fryser. Her er ståltag med undertag. 100 mm overalt. Under gulvet 125 mm Sundolit, fugtspærre og trægulv, løftet 10-15 cm over niveau. Her fryser det aldrig og er knastørt.

 

OK så bliver det en temmelig meget større operation end håbet.

Tror jeg må starte med isoleringen, og så må jeg smide termotag på senere hen. Undertag vil jo alligevel kræve at jeg fjerner hele taget, så der er det nok smartere at komme termotag på.

Gulvet er bare lavet i sten/fliser lagt på stabilgus. Så der er ikke den store mulighed for at isolere det.
Ville man kunne opsætte sådan en her midlertidigt, indtil jeg har fået isoleret og sat nyt tag på? https://www.biltema.dk/hjem/rengoring/luftaffugtere/luftaffugter-2000043361 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis