valg af badeværelsegulv (ikke fliser)

jeg skal have valgt belægning til gulv i et nyt badeværelse. jeg gider ikke fliser.

jeg har tænkt lidt på microcement, eller noget epoxy, eller klar epoxy på f.eks. et lag spartlet/slebet cement (hvis man kan det).

jeg er vil helst have en lidt rå oglevende overflade, men det skal være virkeligt nemt at vedligeholde.

er der nogle gode forslag? kunne også være fint at se nogle eksempler i virkeligheden (omkring odense)...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Conteco har et showroom i Middelfart
Conteco - jeg kunne ikke lige huske hvad det hed, havde også det i tankerne. Jeg ved ikke så meget om det, men hvad er forskellen på det og så microcement? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg havde den opfattelse at det kun var vinyl og fliser med tilhørende membran f.eks. LIp, ALFIX eller WEBER der var godkendt i vådrum.
Men jeg kan se at contece er blevet MK godkendt sammen med vådrums sikring system ARDEX.
Dette er et system hvor vægge og gulve beklædes med dug over det hele. Altså lidt som når man sætter tapet op. Der er naturligvis tilhørende lim, hjørneforstærkning m.m.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg skal ikke kloge mig på forskellen, men rigtig microcement er ikke gør det selv, der skal du have et firma til at udføre.
Conteco er i øvrigt lidt dyrt, jeg gav ca 6000 for 8 kvm
Der er også et sjovt epoxy gulv du kan købe hos stonewalk.dk 
ja, microcement er hundedyrt, og conteco ligner det ret meget, så kan ikke se fordelen ved microcement...

epoxy kunne ogsp virkeligt være fint, men jeg kunne gidt tænke mig at se mulighederne i en udstilling først.

desuden, tænker hvis jeg vælger conteco kan jeg også altid få lagt epoxy ovenpå
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
mureren vil have ca. 30000 for microcement (12 kvm og vægge i bruseniche) hvilket er alt for dyrt... en anden murer gav ca samme pris
Hvis brugeren Kaffemand gav Ca 6000 kr for hvad det svarer til 8 kvm conteco, og lavede det selv, så syntes jeg ikke umiddelbart at 30000 kr for 12 kvm inkl arbejdsløn, moms og finesse fra en proff er i overkanten. 

Mvh. Christian M
 

Datter og svigersøn har lige fået vinyl på 5 kvm badeværelse incl. op ad vægge i bruse niche. Pris 25.000 kr. Så lidt større badeværelse og måske dyrere materialer så er de 30.000 kr ok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også