Afløbsrende/rist

Nogen der kan se om denne afløbsrende er godkendt tiI vinyl?  


Lmchm
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det mener jeg den er, da overparten skrues fast.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok. Et tillægsspørgsmål. Selve samling mellem afløbet og udløbshuset (tror jeg det hedder) er smurt indvendigt med noget hvidt stads der ligner lim, men som dog virker ret flydende? Næsten som creme. Hvad er det for noget stads? Og bør udløbshuset ikke slutte helt tæt til selve afløbet? Det ser ud som om der er nogle milimeter luft rundt i kanten. Se nedenstående billeder.


Lmchm
Det " hvide stads " er glidemiddel. Der er et rør nedenud af afløbet som skal gå ned i den du kalder udløbs tud. Den kan gå lidt er mere ned afhængig af højde på kloakrør og gulv, så der er lidt margin i forbindelse med installationen.  Der skulle gerne være gummipakning inde i flangen ( hvor den er lidt tykkere ) på udløbs tuden. Det er denne der skal være tæt og ikke afstand op imod afløbet.
Inden i afløbets rør kan der måske være endnu et rør som danner vandlås. Men det er ikke altid man har vandlås, f.eks. hvis afløbet føres direkte hen til et andet afløb med vandlås.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Super tak. Det giver mening. 

Lmchm
Har også fået ændret lidt på afløbsrørene til installationerne ved håndvask. Se billede nedenfor. Afløbsrørene er flyttet ind i væggen. Burde det lodrette grå afløbsrør ikke være fastgjort på en eller anden måde til væggen eller ser det korrekt ud?


Lmchm
Annonce
Sådan ville jeg også lave det. Det er lidt svært at fastgøre. Muffe enden er i forvejen en anelse større end pladsen tillader imellem vægpladerne ( hvis der er brugt 45 mm stålregler ) Så der er ikke plads til et bræt ligesom du ser oppe ved kold og varm vand.
Når bøjning kommer ud af hullet i den gipsplade der kommer, så kan man sagtens komme videre med reduktion eller lign. UDEN at det flytter sig i væggen

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Super. Tolker det som alt er godt. Tusind tal for hjælpen igen, erik😀

Lmchm
Om alt er godt   ved jeg ikke men det du har vist er normal praksis.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og det er jeg fint tilfreds med. Aner intet om det men har erfaret at der er en hulens masse regler for badeværelser, og at håndværkerne ikke altid kender eller følger dem medmindre jeg selv påpeger det. Så derfor tjekker jeg en del efter nu🥴 

Lmchm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis