Hvilken betonblander

Jeg skal have mig en blandemaskine til nogle projekter både ude og inde. Har nogle gulve der skal laves indvendigt og nogle trapper udvendigt.

Hvilket mærke skal man gå efter? Synes nogle af de billigste virker lidt FOR billige. Hvad skal man gå efter til 2-2500,-kr?

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har søgt på det der kaldes tromleblander eller fritfaldsblander. Det er ikke det optimale til blanding af beton, der er en tvangsblander noget bedre.
Men de koster fra 8000,00 kr for en lille ny. Men der er flere til salg på dba og G og G
Jeg har dog blandet en del beton på en lille fritfaldsblander til 1200,00. Men det skal være lidt tyndere i blandingen ellers vil det ikke falde ned i hver omgang.
Og så skal den gøres pinlig ren indvendig HVER dag efter beton blanding. Ellers kan du slet ikke få det til at glide. Skulle du have glemt det efter mørtelblanding kan du redde den ved at smide vand i den sammen med en masse større sten eller mur stens brokker. Det lyder ikke godt men det virker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Som Erik skriver..
Dog vil jeg tilføje, vælger du en fritfaldsblander, så køb den ikke for lille, for overfylder du den blander den ikke ret godt.
Jeg ville ikke vælge den mindre end en 140 liters model, eks. som denne her Link
Eller køb en brugt, ofte er der nogle der kun er brugt på et projekt, til salg på G&G og DBA. 

Vi prøver igen, i morgen --
Ville da også helst have en tvangsblander, men til de projekter jeg har, synes jeg det bliver for dyrt og selv nogle af de brugte koster en del og så er der transport når man ikke har træk på bilen, så bliver nødt til at "nøjes" :)

Jeg må finde en i den størrelse, tak for hjælpen

 

Du kan fint bruge en fritfaldsblander til dine projekter. Jeg har blandet meget beton i sådan en. Begge typer skal i øvrigt gøres rene efter brug.

fase
Helt enig med andre svar, jeg brugte også en almindelig blander til klaplaget og et røreværk til pudslaget. Tager lidt tid, men virker ok.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis