Mistanke om manglende termostat

Jeg har fornyligt købt en Ford focus c-Max, jeg har en mistanke om at dem der havde den før har fjernet termostaten, grunden til mistanken ligger i at når jeg køre på lige vej og bilen er nået driftstemperatur og jeg så vil accelerere eller vi kommer til en stigning så falder temperaturen i termometet, mit spørgsmål er nu kan jeg undersøge den manglende termostat på anden måde end at skrue termostathuset af?

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Termostaten kan ikke være fjernet - dels vil den så aldrig blive varm og uden termo indsats kan selve huset sikkert ikke samles. Gå i stedet efter fx termo føler eller lignende.Fuld knald på varmen, kan sikkert også sænke temperaturen.  Hvad siger en udlæsning?

 

Diesel eller benzin - commonrail  dieseler bliver aldrig rigtig varme, - ex. har en mazda 5 med commonrail et varmelegeme for
at holde motoren varm nok.
Ellers virker det du oplever jo stik mod sund fornuft - prøv evt. at afblænde det halve af køleren og se om det bliver bedre. Tror nu mere det er el-betinget, - falder din temp. måler når bilen går i tomgang. Hvis ja, prøv andet batteri. ( husk at afmontere poler korrekt af hensyn til ecu.)

 

Jesper Graversen skrev den 24-01-2020 09:51:38

Det er en 1.8 tdci fra 2005
"Temp. falder ved belastning" - turbo og intercool trykker jo større mængde kold luft ind i motoren ved belastning.
Kan det betyde temp. fald ?? hvad siger turbo experterne herinde... ?

 


 

Annonce
Du kan kontrollere det ved at køre bilen varm, så det står på 90 grader, når du så holder stille i tomgang og måleren falder, så er termostaten defekt.
Det er heldigvis een af dem med løs Termostat Til en flad 100mand incl pakning

 

Temp falder ikke ved tomgang, kun som sagt ved belastning

 

Jesper Graversen skrev den 03-02-2020 14:26:27

Temp falder ikke ved tomgang, kun som sagt ved belastning
Link - samme problem, hvor der nævnes forskellige svar/muligheder.
Meld gerne tilbage om det hjælper.

 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis