Hjælp til montering af Fuga lysdæmper

Jeg fik lysdæmperen til at virke, men efter en uges tid stoppede pærerne med at lyse. Efter jeg kiggede på det igen virkede pærerne igen. Jeg er i tvivl om jeg har monteret det korrekt. Den sidste sorte ledning havde jeg sat en muffer på. Kan I gennemskue om jeg har gjort det rigtigt?
Det er den nederste lysdæmper jeg monterede, hvor der sad en almindelig kontakt før.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken type pære og hvor mange watt er de på. Den løsthængende ledning bør du fjerne. den har ingen forbindelse til lysdæmperen.

fase
Lyser lamperne, hvis du sætter den sorte ledning samen med den brune?
Den sorte løsthængende ledning kan du bare fjerne, den bruges ikke. Så der er ingen grund til, at den er der.

fase
Er det den løsthængende ledning jeg skal sætte sammen med den brune?
Nej, du begynder med at fjerne den løsthængende ledning helt. Derefter tager du den sorte ledning i dæmperen og sætter den sammen med den brune. Det er for at se om pærerne kan lyse. Hvis de kan det er det måske den forkerte dæmper, du har installeret. Hvis de ikke lyser er det pærerne det er galt med.

fase
Annonce
Efter jeg har sat de brune og sorte ledning sammen kan pæren på 6W kan ikke lyse.

Hvis jeg sætter en 25W pære i kan den godt lyse, men ikke dæmpes.

Tror du dæmperen er forkert?

Martin Strøm Jensen skrev den 23-01-2020 14:07:40

Efter jeg har sat de brune og sorte ledning sammen kan pæren på 6W kan ikke lyse.

Hvis jeg sætter en 25W pære i kan den godt lyse, men ikke dæmpes.

Tror du dæmperen er forkert?

Det tyder på at din 6 W pære er defekt.

Når du kan få en 25 W  pære til at lyse, har du så flyttet den sorte ledning tilbage, hvor den sad eller er den stadig sammen med de brune? Hvilken type er lysdæmperen? Jeg kan ikke se typen på billedet.


fase
Satte en anden 6W i og den lyser når den sorte og brune ledning sidder sammen.
Dæmperen jeg har sat i hedder 506DA219.
Den der sidder ovenover, som er monteret da huset blev bygget, hedder 506DA116
Har du prøvet at flytte den sorte ledning tilbage, hvor den sad før for at se, om det virker nu?

fase
Ja det virker nu, men det gjorde det også sidst, hvor pærerne gik ud efter en uges tid. Det er derfor jeg er bange for, om jeg har monteret det forkert?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis