Gulvstøbning og gulvvarmer

Hej med jer...
Jeg er i gang med et mit livs største gør-det-selv projekter.
Jeg har købt et hus der er bygget i 1959.Jeg skal have nyt gulv og gulvvarmer i huset.Stueetagen er på 85 kvm, og fik tilbud på omkring 45,000 for at banke gulvet op.
Da vi er tre sunde og raske brødre med en hel masse venner, så vil vi selv gør det.
efter 9 timers arbejder,er vi færdig med beton, nu mangler vi sand/slagger.
Har fået tilbud på støbning på 50,000, det synes jeg er mange penge.

DK-Beton vil levere beton til mig + pumpe for ca 30,000
Min plan er
graver X cm, så jeg har omkring 245 cm luft højde når parketgulv er lagt (i dag er der 237)

efter graver arbejdet er færdig vil jeg gøre følgende
5 cm stabilitetgrus
400 mm S80 glamingo eller 320 C80 flamingo
afstandsholder (Hvor høj?)
Armerings net (hvor mange mm?)
Varmerslanger 20 mm
12 cm beton
dampspærre
klinke / parketgulv

Jeg lejer en betonvibrator så arbejdet bliver godt, også prøver jeg at finde en mure der har erfaring, giver ham en rigtig god time løn, for at hjælpe mig den dag.
Jeg vil også have radonsikring og det skal også betonen, er det så lige før dampspærre?
Har jeg glemt noget??

Jeg glæder mig til at høre jeres kommentar og input..

Hvis du er mure / VVS og vil hjælpe og tjene en god timeløn, så må du meget gerne kontakte mig.
Mvh Aram 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve at se den beskrivelse jeg har givet her https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/228417/s/opbygning-af-gulv-til-brug-ved-gulvvarme  den kan måske svare på nogle af spørgsmålene. 
perhans skrev den 23-01-2020 11:34:53

Du kan prøve at se den beskrivelse jeg har givet her https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/228417/s/opbygning-af-gulv-til-brug-ved-gulvvarme  den kan måske svare på nogle af spørgsmålene.

 Hej Perhans

Tak for svaret, det er rigtig godt beskrevet. Det ser ud til du har gjort det mange gange :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis