"blindspot" på bagrude, Skode Octavia Combi

Hej
Jeg (og en kollega) er de ellers glade ejere af en Skoda Octavia Combi årg, 2011 (1z5) MEN,
vi har en udfordring - et "blindspot" på bagruden hvor viskeren ikke får vandet med!!
Det meste er prøvet nyt blad, ny arm, begge dele det løser ikke rigtig problemet?!
Skoda har ikkekunne komme opmed bedre forslag så...nu må L.D.S på banen.

EOJ
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"Blindspot" er lidt diffust - er det foroven, i siderne eller forneden over viskermotor. Har du prøvet et bosch Aerotwin viskerblad ? De har større evne til at forme sig efter kurver og skraber bedre. Ellers kunne en kraftigere armfjeder vel afhjælpe problemet.

 

Hej cdp
Du er hurtig på tasterne😊
Det er midt på bagruden den er gal, en ca. 15 graders vinkel til begge sider for lodret, ikke for oven eller for neden men, midt på ruden/bladet.
Har som skrevet prøvet med både arm og/eller blad fra Bosch, ved ikke om det var et aerotwin.
Fåes en kraftigere fjeder?
Har overvejet at sætte skiver mellem motoren og bagklappen - aner ikke om det kan lade sig gøre. 

EOJ
Prøv lige det allerældste trick, fra før verden gik af lave.
skær et frisk æble midt over. Tør ruden af og poler hele det kritiskeområde med skærefladen af æblet. Lad det sidde lidt og vask efter med vand og sæbe.

 

Uldals ide er fin nok, da ruden bliver glat og uden fedt og solfilm. 
Normalt er det yderområdet det kniber med, men hos dig nærmere omkring midte. Noget tyder på dit viskerblad mangler tryk/kontakt lige der. Din arm må være som DENNE. Hvis armen " rider " på akslen og ikke giver fuld fjedertryk, kan det være problemet.  Det tror jeg ikke om en VW... men næsten det halve af visker er gemt i armkappen, og kan måske hænge lidt der.
Mht. kraftigere fjeder - i stedet kan nitten flyttes for at stramme nuværende fjeder, men det er ski lidt hokus pokus på en nyere bil. Skiver imellem, tjaee prøv. 


 

Old man again. I gamle dage, lagde man en klud over armens midte og bøjede den forsigtigt med en papegøjetang, så trykket blev større. Men uanset, så vil større tryk kvæste gummilæben over tid. Hvorfor jeg om æblet var, fordi jeg tror du har en diesel der smider sod op på ruden.

 

Min er en benzinmodel - har prøvet at rengøre ruden med proffesionel ruderens uden held.
Viskerbladet når ikke ind på ruden, desværre er armen i ren plast så ikke mulig at bukke.
Må eksperimentere videre eller leve med det. 

EOJ
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis