Lægge gulv for nybegynder

Hej

Jeg vil høre om der er nogle kloge mennesker herinde, der kan hjælpe mig lidt inden jeg bestiller gulv til mit projekt.

Sagen er at jeg her ved at lave en 16kvm hems oven på et aflangt værelse. Jeg har fået lavet en konstruktion, hvor der reglar (som fungerer som strøer) på den korte led med ca. 70 cm afstand imellem.

Hvis jeg køber et massivt fyrretræsgulv på 26,5 mm, hvor der max. må være 70 cm centerafstand, vil jeg så umiddelbart kunne lægge det oven på reglarne, som jo slår sig lidt? Jeg synes at have læst, at man skal lave endesamlingerne oven på en strø men det vil jo give en masse spild, kan man lejlighedsvist lave det i mellem strøer (mener det hedder flyversamling)?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt laver flyverstød, men ikke to overfor hinanden.

fase
Reglerne skal ikke vride sig. Gulvet skal ligge an på underlaget.

fase
Når regler vrider sig så er " toppene " jo ikke i samme højde. Derfor skal du have rettet det op, enten ved at høvle på kanterne eller lægge et forskallings brædder oven på dem, som så kiles op så de bliver lige høje.
Jeg ville nok undgå at der bliver flyverstød. Det giver godt nok lidt spild, men i så lilel rum skal der jo alligevel saves en del, og ved at bruge stumperne er der ikke så meget spild.
Stødene må stadig ikke være lige over for hinanden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svarene, jeg havde lidt håbet at toppene ikke gjorde så meget når der ikke rigtig er niveauforskelle (et par millimeter). Men eller må jeg jo høvle dem en lille smule.
Annonce
Du kunne købe spærtræ istedet for reglar. Det er meget mere stabilt.

 

Hej Uldal

Problemet er at jeg allerede har lavet skelettet med reglar, jeg var ikke opmærksom på at spærtræ havde været en bedre løsning. Så nu skaljeg have fundet ud af, hvordan jeg lettest muligt kom i mål med en nogenlunde god løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis