Rens af fliser i indkørsel

Hejsa,
Har en ret lang/stor indkørsel som er ved at være godt ramt af udkrudt og flisepest.
Har været lidt igang med kost og nede på alle 4 og fjerne ukrudt mellem fliser, men det bliver simpelthen et for stort arbejde.
Jeg søger derfor en maskine der kan hjælpe mig lidt.
mine sten er nogen Z formet sten (Hvilket ikke gøre det nemmere)

Nogen der kan anbefale et hjælpemiddel?

Har kigger lidt på Kärcher WRE 4 samt Batavia Maxxbrush
Nogen erfaringer med dem? Eller evt. kan anbefale noget andet og bedre?

Pft
Gicls

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert for besværligt med en stor indkørsel - men det er meget effektivt at dække betonfliser så sollys ikke når ned - bliver som nye, uden en masse svineri eller kemi. Man kan få en vævet PP-ukrudtsdug i 3x25m til 600 kr.
Ulempen er selvfølgeligt at dugen skal ligge der i minimum 2 måneder. Til gengæld er resultatet effektivt længe. Med renser, kommer problemet hurtigt igen.

Mvh Troels
Der er flere firmaer der renser dien fliser og de er faktisk ikke så dyre. Søg på nettet for der er tit tilbud.
Har hørt flere få ordnet taget eller en indkørsel for under 1000 kr og inden du får købt alle dine materialer er duhurtigt oppe på det beløb og så skal du også selv lave det :)
Jeg fik renset mine fliser af et firma i 2018 --> sidste år gjorde jeg ikke noget, og vi var minimal ramt at alger og ukrudt --> i år købte jeg 150 kg gråt stenmel til fliserensen til mine 400 m2, som jeg har skubbet rundt over en uges tid. Det har gjort fliserne rigtig pæne, algerne er væk og ukrudtet er minimalt. Stenmelet fungerer nu som det øverste lag mellem stenene, og det skulle gerne være ukrudtshæmmende for fremtiden. Du kan nemlig ikke være sikker på, at det sand, som vedkommende puttede mellem fliserne er ukrudtshæmmende på nogen måde.

Den grå farve i stenmelen bliver jo så liggende på fliserne, så de får et lysere look.. stenmel kan også købes i en sort variant - den har jeg dog ikke prøvet at bruge... men jeg har heller ikke mørke fliser ;) 

De steder, hvor der så er ukrudt, har jeg brugt en Multi-Change fugebørste fra WOLF-Garten. Den er 100 gange bedre end fladrenseren fra Jem&fix som kun holder i 10 minutter..

Tusinde tak for at I deler ud af al jeres viden - det betyder virkelig. Jeg deler mine have- og husprojekter på www.lonnebo.dk og YouTube hvis du skulle være interesseret i at følge med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis