Varmeveklser

Hej LDS,

Jeg står og skal have udskiftet min gamle 110 liters varmtvandsbeholder til en varmeveksler. Det har dog sendt mig i et dilemma, da jeg er lidt i tvivl om hvilken og hvorfor. Huset er på 150 kvm. og har 2 badeværelser, et bryggers og et køkken. Jeg har kigget på følgende modeller:

https://www.elvandvarmer.dk/produkt/gennemstroemsvandvarmer-til-hus-villa-raekkehus/

https://www.vvs-shoppen.dk/termix/termix-one-type-1-brugsvandsveksler-376930120/?gclid=CjwKCAiA35rxBRAWEiwADqB3748iTGH_gHDHR2wlJsfiTsffay8PXOtYYjqpdsqmknOiybGNeRUEAhoCHcIQAvD_BwE

Hvilken model ville I vælge og hvad fremhæver den ene foran den anden?

Ser frem til at høre fra jer. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du viser to forskellige vekslere. Den ene til el og den anden til fjernvarme. Hvilket varmesystem har du? Hvis du har fjernvarme, bør du vælge den til fjernvarme. En gennemstrømningsvandvarmer til el kræver en stor installeret effekt. Den effekt kan fjernvarmen nemt levere og kræver ingen installationer ud over fjernvarmen.

fase
S. Fabrin skrev den 21-01-2020 21:15:22

Du viser to forskellige vekslere. Den ene til el og den anden til fjernvarme. Hvilket varmesystem har du? Hvis du har fjernvarme, bør du vælge den til fjernvarme. En gennemstrømningsvandvarmer til el kræver en stor installeret effekt. Den effekt kan fjernvarmen nemt levere og kræver ingen installationer ud over fjernvarmen.

 Jamen se lige, det var jo netop det svar jeg ledte efter.
Jeg har fjernvarme, så jeg kan snildt skrotte el vandvarmeren.

Så er spørgsmålet bare, hvilken veksler man skal have, som opfylder kravene og som ligeledes er god. Har du nogle gode forslag S. Fabrin?

Du kan vælge den veksler, du har en henvisning til i dit spørgsmål. Du må ikke selv montere den, da den monteres på fjernvarmens primær side. Det kræver også at VVS'eren har autorisation til at at arbejde på fjernvarmen. VVS'eren har måske også en, han kan anbefale. Han skal jo levere den for at kunne garantere for arbejdet.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis