Undertaget larmer!!!

Jeg har et undertag, der hænger som "røvballegardiner" mellem spærene på loftet. Når det blæser, løfter de sig og falder ned igen, og dette giver nogle solide dunk i boligen - særligt i soveværelset, hvilket ikke er så fedt!

Hvad kan man gøre ved dette?

Hellere leje end at bo på gaden.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går ud fra at undertaget er en dug af en eller anden slags. Der indsætter man normalt skumgummiklodser imellem lægter og dugen,. Så holdes det stramt og kan ikke blafre.  Det bør der være på det meste af taget
Prøv at søge på undertags strammer der findes flere modeller.
Du skal så identificere hvor problemet er. Her skal der så løftes nogle tagsten og strammere skal monteres under lægten.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kendte godt nok ikke de skum-doghnuts, jeg troede man satte fjedre i, så tak for det tip! :-)

Undertaget er rigtigt nok en dug, der hænger som "røvballegardiner" mellem spærene. Jeg kan løfte dugen omkring 10-15cm, så den er virkelig løs. Jeg har desværre ikke adgang til taget udefra, så en evt. løsning skal laves indefra loftet, hvor der er adgang til. Det er en almennyttig bolig, så investerings-ivren er stærkt begrænset, og boligforeningen er til ingen hjælp.

Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis