Støbe gummipakninger til veteranbil.

En af mine kammarater forsøger at lave gummipakninger til veteranbiler, dvs. til baglys og blinklys, som ikke ligefrem er en hyldevare nu om dage.

Han har lavet skabelonen til at støbe i så den side af sagen er i orden.
Vil på min vanlige vis takke for en håndsrækning angående overstående, og evt. oplysning om hvor et sådan materiale kan købes.

Mvh. Jan.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De pakninger jeg har lavet til bil er af varmebestandigt silicone. Men det har også været til steder hvor der skulle lukkes for olie.  Men der har jeg lagt en pølse af siliconen på den ene del og et stk køkken film mellem silicomen og den anden part. presset så meget at det kommer til at passe. Når det er hærdet har du en pakning som passer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
@ kovas

Tak for dit svar.

Kan du huske hvor du har købt?

Det vil unægtelig hjælpe ham veteranbil enitusiasten meget.

Tænker på mængde/pris og ikke mindst hvor du har købt. 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Man kan få en fugemasse som hedder tec7 den er jeg ret vild med,og den kan fåes i flere farver  https://www.greenline.dk/k/hus-have/lim-fugemasse-mm/p/tec7-lim-fugemasse?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping%20Comlyn&utm_term=&utm_content=Shopping&gclid=EAIaIQobChMIr4SxxqOV5wIViMmyCh3uhg67EAQYAiABEgL0NvD_BwE
Men den her fra Biltema kan tåle højere temp. https://www.biltema.dk/byggeri/kemikalier/silikone/silikone-2000018317

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har brugt et nyt lim / fuge produkt til fugning af fliser i køkken. Det opfører sig og mærkes som gummi når det er hærdet. Danalim Combiflex 524 sort.
Der kan rengøres på fingre og værktøj med sprit eller renset benzin.
Her er link og det købes i byggemarked. Det ligger i hvid- grå og sort. Vælger man sort ligner det gummipakning mest.
Der skal nok lige lave set forsøg eller 2 inden man går videre til den "dyrebare " bil.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
@ Erik.

Jeg giver beskeden vidre til ham.

Med tak måske er det lige det han mangler, han er en sand Lav Det Selv mand, er dog ikke med her på siden, derfor skriver jeg.

Mvh. Jan.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Jeg har en Chevrolet 2-dørs coach fra 1931. Der skar jeg nye pakninger til baglygterne af slangen fra hjulet til en motorcykel.

Pakningen ligner den originale til forveksling.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kan 1 komponent silicone overhovedet hærde når den bliver lukket inde i en form?
Det tror jeg ikke, ellers vil den også hærde i de beholdere som de sælger dem i.

Jeg har lavet noget tilsvarende til en gammel MG A.
Jeg fræsede formen i alu, så den stod flot blank, herefter blev den sprayet med formslipmiddel og støbt ud med sort Sikaflex 11FC . Efter udstøbning, trak jeg overfladen af med en japanspartel og lod det hele tørre et par døgn. Emnerne lignede de originale på en prik.
Sikaflex 11FC krymper kun ganske lidt og er olie og kemikalieresistent.
Både Stark og Bauhaus forhandler Sika`s produkter.
Sikaflex er en polyurethangummi ikke silicone.

Hilsen Johnny

Johnny cnc
Tak for de mange gode svar,
Jeg vidre giver dem til min kammarat, han er glad for alle disse tips, så vil takke på hans vegne.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
1 komponent lim / silicone må sikkert ikke lukkes inde i en tæt form, hvis det er det der er tale om. Det hærder jo op ved at der kommer luft til det.
Har faktisk lige oplevet i dag at en ret tyk klump fra i går ikke var hærdet op midt i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis