Hvem skal betale

Hej

Måske er det ikke det rigtige sted at spørge, men jeg prøver alligevel. Jeg fik i 2016 lavet en tilbygning af en entreprenør og nu er der en termostat til gulvvarmen som gået i stykker. En elektriker har været forbi og skiftet termostaten og sender så regningen til mig.

Jeg afviser den til elektrikeren da jeg mener det må høre ind under den 5 års garanti der på tilbygningen så han må sende til den entreprenøren. Entreprenøren har så også afvist betale regningen da de ikke mener det er dækket under AB 92 og siger at der kun er 2 år garanti på termostaten.

Kan nogen fortæller mig hvem der har ret?

Mvh Jesper
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal du selv betale. Hvis i har lavet kontrakt iht. AB92, gælder 5 års garantien kun skjulte fejl og mangler.
Tak for henvisningen til AB 92 og jeg kender godt dokumentet, jeg kan bare ikke se hvor der står at det kun er skjulte fejl og mangler.

Jeg har nu også henvendt mig til entrepenøren og han har så sendt det videre til elektrikeren, så det er på plads ;-)
En ny termostat ok . Som vi siger herude vestpå, hvis man går i alt for små sko, så kan det godt klemme tæerne.
Jeg ville oversætte det i dette tilfælde til betal den regning og lad det ikke komme imellem dig og elektriker.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
2000 ,- for at skifte en termostat på 10 min. Og jeg er også vestfra og betaler ikke bare
SystemNET skrev den 21-01-2020 20:26:57

2000 ,- for at skifte en termostat på 10 min. Og jeg er også vestfra og betaler ikke bare

Nu skriver du ikke noget om, hvad termostaten koster. Og tiden angiver du til 10 min. Hvem tror du skal betale transporten frem og tilbage fra firmaet. Det skal du selvfølgelig. Hvis du viser en kopi af fakturaen, er det nemmere at give dig et bud på rimeligheden i prisen. 


fase
Det er en “sliddel” og hører ikke under 5 års garanti. 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis