Kan man bruge ren cement og vand på beton?

Hej gør det selv’ere

Jeg har støbt en karm/reol af beton, og vil høre om man kan lave en tynd blanding af cement og vand og spartle på overfladen for at gøre den mere glat? Jeg synes at betonen er en smule ru når jeg har slebet den, selv med fint papir.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du kan godt komme et tyndt lag cement på våd beton og trække det over med et stålbræt, som du holder på skrå i forhold til betonen. Det kaldes at glitte betonen. 

fase
S. Fabrin skrev den 21-01-2020 15:01:30

Ja, du kan godt komme et tyndt lag cement på våd beton og trække det over med et stålbræt, som du holder på skrå i forhold til betonen. Det kaldes at glitte betonen.

 Super 👍 kan man efterfølgende slibe det igen? Og så til sidst måske give det voks - eller hvad ville du gøre for at forsegle toplaget?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det er glittet rigtigt, det kræver håndelag og øvelse, er det ikke nødvendigt at slibe det. ellers sliber du det og giver det f.eks. en gang voks.

fase
S. Fabrin skrev den 21-01-2020 15:12:02

Hvis det er glittet rigtigt, det kræver håndelag og øvelse, er det ikke nødvendigt at slibe det. ellers sliber du det og giver det f.eks. en gang voks.

 Så må jeg nok regne med at skulle slibe det den her gang 😅👍 tak for svar! Skal det ikke være en ret tynd cement blanding der skal bruges?

Jo, det skal være tyndt. God fornøjelse med opgaven   

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også