Afvanding af tidligere støbte areal / #Faskine #regnsvand

Hej :)Jeg har et lille problem med en gammel udestue vi har revet ned. Der har været støbt som vi har banket op, og nu ligger der konstant en lille andedam. Det er jo ikke godt,slet ikke fordi det ligger tæt op af huset. Jeg tænker at vandet er blokeret fordi det er "fanget" af den gamle randfundament.

Hvad tænker i jeg kan gøre?Jeg har selv tænkt følgende:

1: Grave cirka 1m3 ud, og enten lille en faskine kasse ned, eller ærtesten.
2:Prøve og grave et hul i rand fundamentet under vand niveauet og se om det afvander ud i græsplæne
3: Grave en lang rende,ligge et drænrør, og grave det over til regnvandsbrønden (cirka 3 meter, men gennem rand fundamentet)

Jeg er med på det bedste garanteret er at grave hele fundamentet op, men vi har lige fået lavet græsplæne,så vi vil helst undgå store maskiner i haven igen.

Jeg har vedhæftet nogle billeder :)

Håber på lidt hjælp.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne begynde med at lave et hul i fundamentet under niveau af vandet ,og se om det løser problemet. Du laver selvfølgelig hullet, så du kan fortsætte til din brønd, hvis afvandingen til omgivelserne ikke løser problemet.

fase
Du kunne også fylde grus på til lidt over terræn og lægge fliser med fald ud mod plænen. Ellers er det vel også overkommeligt at fjerne fundamentet med skovl og håndholdt værktøj.
Jeg tror ikke på at det er fordi randfundamenten spærre. Det må være fordi bunden i den gamle udestue er komprimeret vældig godt. Prøv at grave et hul i midten og se om ikke det kan dræne noget. Som uldal siger der skal grubes lej en maskine til at bore pæle ned og lav en masse huller som fyldes med grus.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis