Hej LDS'ere,
Min far har fået en ide om at han vil have den nye Ford Kuga Plug-in hybrid, hvilket jeg synes giver mening for dem, da langt størstedelen af deres kørsel er til om fra arbejde (ca. 20km hver vej).
Men jeg har lidt svært ved af afgøre hvad det smarteste er i forhold til ladningen af denne bil.
Den har et 4,2kw solcelleanlæg på taget, som jo for nyligt er skiftet over til den nye afregningsmodel hvor strømmen bliver afregnet hver time.
En af ideerne med at få den bil, var netop at bruge noget af det strøm som man ellers skal sælge billigt til elselskabet.
En Løsning kunne jo være at få et stort batteri til at lagre strømproduktionen, da bilen normalt først er hjemme fra arbejde klokken 17 hvor der jo ikke er meget sol på nogle tidspunkter af året.
Men som jeg kan læse det på nettet, er man nød til at investere i et lithium batterilager hvis man vil have noget der faktisk virker, og det virker til at koster en formue, faktisk uden at det er særligt stort og kan rumme de store mængder effekt.
Jeg tror også som udgangpunkt at man skal have en hybrid inverter for at kunne tilslutte et lager ordentligt? i dag har de en Danfoss tlx 6 inverter, som jeg ikke tror er beregnet til den slags
Jeg har også læst at man kan få afgiftreduktion på sit el til en el/hybrid?
men skal man så tegne et abonnement vedf.eks clever, eller kan man gøre det selv hos sin eludbyder? - og kan man overhovedet det når man har solceller???
For man kan vel ikke få afgiftreduktion af strøm man selv har produceret? :D
Jeg håber i forstår spørgsmålet? :P
På forhånd tak og god dag.