nyt tag på eksisterende tag

Hej Alle GDS´er

jeg søger lidt råd til omkring at skulle have anlagt et nyt tag oven på et eksisterende tag som i dag er tagpap.
der er flere problematikker i dette tag.
1/ taget har hældning modsat afløbet
2/ taget er med kun 2% hældning, næsten flad som en pandekage.
3/ taget ligger i nærmest en fordybning grundet tidligere ejeres løsning.

se evt billederne ...

Jeg ville gerne have lavet et tag med spærretræ med en hældning på 20%, “der er 60cm op til sålbænken” herefter anlagt bølgeplader "tagplader"
tænker at efter isoler med 100mm under i sammen vending da det ikke skader.

der bliver lavet udhæng på 20cm med tagrender rundt.

Skal man bygge det i sammen stil som huset , eller skal man vedhæfte taget på gavlen og lade taget løbe til front af sidebygningen så er der ikke knæk på taget men mere et hævet tag der fladt

søger lidt ideer til opbygning

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hele taget skal af. Der, hvor tilbygningen går ind på gavlen og ikke helt ud til facaden, ville jeg mure op i højden, så der bliver bagfald. Læg spær op og få så mange grader det kan lade sig gøre Med så lille udhæng som muligt. Mur op i trekanterne fra facaden på tilbygningen op til de skrå spær. Alternativt, beklæd det hele med træ.

 

Netop ved at lave bagfald ( fald ind imod husets gavl kommer du ikke i karambolage med udhæng på selve huset.
Denne løsning kan kun laves med tagpap, men det moderne tagpap har også mange års levetid.
Husk at tagpap skal et stykke op på gavlmure, og at der længere nede skal være overløb på dit tag. Altså hvis du skulle glemme at rense afløbet, og der kommer en sø deroppe skal det løbe ud over kanten INDEN det står op på den blanke mur og derfor løber ind i huset.
Jeg tror ikke du kan få så høj en rejsning at du kan bruge bølgeeternit tagplader eller stål plader.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Stålplader kræver kun 7˚ eller mindre, hvis de er i fuld længde.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis